יצרנית המכוניות החשמליות טסלה פרסמה הערב (רביעי) את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של שנת 2024. למרות שהחברה ידעה עליות ומורדות בחודשים האחרונים, ניתן לציין כי הדוחות טובים.
בין השאר, טסלה רשמה רווח מתואם למניה של 72 סנט, כשהאנליסטים חזו רווח של 58 סנט. הרווח הנקי ברבעון עמד על 2.17 מיליארד דולר, לעומת 1.85 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
מכונית של טסלה
מכונית של טסלה
טסלה
(צילום: AFP)
טסלה גם דיווחה על רווח תפעולי של 2.72 מיליארד דולר, זינוק של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תחזיות האנליסטים דיברו על רווח תפעולי נמוך משמעותית של 1.96 מיליארד דולר. הכנסות החברה לא עמדו בציפיות - ועמדו על 25.18 מיליארד דולר, לעומת 25.37 מיליארד דולר כפי שחזו האנליסטים. ועדיין, מדובר בעלייה של 8% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
בעקבות הדוחות הטובים, מניית טסלה, עולה במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-9%. יש לציין כי המניה איבדה כמעט 15% מהערך שלה מתחילת השנה.
לפני פחות משבועיים חשף מייסד החברה, אילון מאסק, את הרכב הראשון שהוצד הוא הסייברקאב (Cybercab) - גרסה של טסלה למונית אוטונומית ללא הגה, דוושות או עמדת נהג. בנוסף נחשף הרובו-ואן (RoboVan), מעין הכלאה בין מכונית מסחרית לקרון חשמלי. מאסק גם טען שמחיר המכונית יעמוד על "פחות מ-30 אלף דולר". עוד הוסיף שהוא מעריך שהסייברקאב יכנס לייצור החל מ-2027. במקביל, מאסק חשף שטסלה קיבלה אישור להפעיל ניסוי בנהיגה אוטונומית של דגמי 3 ו-Y של טסלה בטקסס וקליפורניה החל מהשנה הבאה.
טסלה היא הראשונה מבין "שבע המופלאות", כשהכוונה היא לענקיות הטכנולוגיה האחרות, שמפרסמת את הדוחות הכספיים שלה. עוד איתה ברשימה: אנבידיה, אמזון, אלפאבית (לשעבר גוגל), אפל, מיקרוסופט ומטא (לשעבר פייסבוק), שיפרסמו בימים הקרובים את התוצאות שלהן.