מקדונלד'ס תציע בקיץ הקרוב בסניפים שלה בארצות הברית ארוחה מלאה ב-5 דולר בלבד. ענקית המזון המהיר רוצה למשוך בכך לקוחות שמעדיפים לא לאכול בחוץ בעקבות יוקר המחיה המשתולל, כשברקע גם יריבותיה מעמיקות את המבצעים שלהן.
הארוחה ב-5 דולר תכלול מק-דאבל או סנדוויץ' מק-צ'יקן, צ'יפס קטן, שתייה קלה קטנה ו-4 נאגטס. המבצע יחל ב-25 ביוני.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
הפסקת השימוש בפלסטיק תקפה, בינתיים, רק בבריטניה ובאירלנד
מקדונלד'ס
(צילום: shutterstock)
מי שאמורה לסייע בסבסוד המבצע הנוכחי, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, היא קוקה קולה, ספקית המשקאות של מקדונלד'ס, שתשלם 4.6 מיליון דולר על קידום ושיווק המהלך. בחברה אישרו את הדברים.
כאמור, לא מעט מסעדות בארה"ב מעמיקות את המבצעים שלהן השנה כדי להילחם בירידה בכמות הלקוחות. לאמריקניים רבים נמאס מהעלות הגבוה של אכילה בחוץ, מה שגרם להם להגיע פחות למסעדות ולצמצם את ההוצאות שלהם.
כמות הלקוחות בתעשיית המזון המהיר בארה"ב ירדה ב-3.5% בשלושת החודשים האחרונים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך לפי חברת מחקרי השוק Revenue Management Solutions. סטארבקס ו-Wendy's היו בין הרשתות שדיווחו על ירידה בתנועת הלקוחות ברבעונים האחרונים שלהן לעומת 2023.
בחודש שעבר מסרה מקדונלד'ס כי היא איבדה את ההובלה שלה בחלק מהשווקים בארה"ב, ולאור כך החליטה על שורה של מבצעים והנחות. זכיינים, שהם המפעילים העיקריים של סניפי מקדונלד'ס בארה"ב, קובעים את רוב המחירים בתפריט, ולא הרשת. במקדונלד'ס מסרו כי מרבית הזכיינים הצליחו לשוב לרמות הרווחיות בהן היו לפני מגפת הקורונה, ולכן הם יכולים כעת להרשות לעצמם לקיים מבצעים והנחות.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )
מנגד, לפי הדיווח, הרצון לאפשר ללקוחות לאכול ארוחה מלאה ב-5 דולרים גרר לא מעט ויכוחים בין הרשת לזכיינים, בעיקר על מרכיבי הארוחה והאם היא באמת תגרום ליותר לקוחות להגיע לסניפים ותצדיק את המחיר הזול.
מקדונלד'ס עדיין מפרסמת כי היא מוכרת מוצרים בודדים בטווח של 3-1 דולרים, מהלך אותו החלה ב-2018. אבל מספר הפריטים הרשומים בו קטן מאחר שהזכיינים העלו מחירים בתגובה לאינפלציה.
התייקרות המחירים בתעשיית המסעדות אמנם הואטה במהלך השנה האחרונה בארה"ב, אבל מחירי המזון באפריל היו גבוהים ב-33% מהתקופה המקבילה ב-2019, טרום מגפת הקורונה.