ריאיון עם מנכ"ל מפעל בייביסיטר
( צילום: ירון ברנר)

רקטה שנפלה ביום שבת האחרון במפעל בייביסיטר לייצור חיתולים בקיבוץ עמיר בגליל העליון, גרמה נזק רב למקום, ורק במזל איש לא נפגע מאחר שהמפעל לא עובד בשבת. המנכ"ל פיני אזולאי סיפר בשיחה עם אולפן ynet על השתלשלות האירועים.
"ב-16:00 ביום שבת אני מקבל טלפון שנפלה רקטה במפעל. אני טס למפעל, מקפיץ את כל מי שרלוונטי, מגיע אחרי 20 דקות לנפל וחשכו עיניי. רקטה נפלה באזור של המחסנים אצלנו, פוצצה חלק מהמכלים מאחורה ופירקה את כל מערכת כיבוי האש", מספר אזולאי.
1 צפייה בגלריה
רגע הפגיעה במפעל בייביסיטר בקיבוץ עמיר
רגע הפגיעה במפעל בייביסיטר בקיבוץ עמיר
רגע הפגיעה במפעל בייביסיטר בקיבוץ עמיר
מנכ"ל המפעל הוסיף: "אנחנו מייצרים מוצרי ספיגה, חומרי הגלם שיושבים במחסן, פשוט ספגו וספגו וספגו. למזלנו הרב, באמת, זה אזור שנמצאים בו ביום יום המון המון עובדים, והם לא עבדו באותו יום".
אם היו שם עובדים שלך, אפשר להניח רק שזה לא היה נגמר בשלום. "לגמרי. הרסס פשוט חדר פנימה ופירק בתוך המחסן. כל המחסן מלא ברסס, ברדיוס של כמה מאות מטרים, פשוט מטורף".
בכמה אתה מעריך את הנזק? "עדיין לא עשינו אומדן מלא, אבל רק בחומרי גלם הנזק הוא במיליוני שקלים. וכמו שאמרתי, החומרים שלנו הם חומרים סופגים וכמו שהראיתם בסרטון מאחורה, כל מערכת כיבוי האש קרסה פנימה והשפריצה על כל על החיתולים".
המפעל כבר חזר לפעילות, או שאתם עדיין משותקים? "כל הלילה של מוצ"ש, עבדו צוותים ונעשה ניסיון להחזיר את החשמל ואת המים. אתמול חזרנו לעבודה חלקית, אבל חזרנו. אני חושב שזה הניצחון הגדול שלנו, לא לוותר לרגע ולהמשיך הלאה".
איך משכנעים את העובדים לחזור למקום העבודה? "קודם כל זה חשש מאוד גדול שקיים פה כבר עשרה חודשים. בערך מאה שישים עובדים, רוב האנשים, הם מפונים שנמצאים בטבריה, ברמת הגולן, בעפולה, עם המשפחות שלהם, ואנחנו דואגים להסעות, לליווי, להביא אותם ולהחזיר אותם לעבודה. אני חושב שהייחודיות שלנו בתור מפעל זה שיש בו מכל קשת החברה הישראלית - ערבים, דרוזים, צ'רקסים, יהודים, עולים חדשים, ראש פינה, חצור, רמת הגולן, קריית שמונה, כל האזור, יש פה באמת ערבות הדדית אמיתית, שברור מאוד לאנשים מה אנחנו עושים פה. אנחנו לא רק מייצרים חיתולים, אנחנו תומכים בעורף, תומכים בתעשייה הישראלית, ואני חושב שמלחמות מנצחים גם בעורף, בעיקר בעורף, ולא היה קשה לשכנע את העובדים. עם חלק מהם כן היה צריך לדבר ולהסביר, ואנחנו הכי פתוחים והכי משתפים והכי מחבקים".
על כל ירי כזה יש התראה, אתם מספיקים לרוץ למרחבים מוגנים? "בדרך כלל אצלנו, קודם כול יש בום, ואחר כך יש אזעקה. ההתראה פה היא מאוד מאוד מוגבלת, מאוד מוגבלת. הטווחים הם מאוד קצרים".
המפעל עצמו ממוגן? "יש לנו מיגוניות, יש לנו אזורים מוגנים, לא מספיק, כמובן. אבל זה המצב. זה מה שביכולת. כן, זה המצב".
לאזולאי יש מסר להעביר לישראלים, בעיקר בתקופה הנוכחית: "אתה נכנס לסופר ואתה פוגש את כל המוצרים המיובאים, לעומת מה שמייצרים פה שזה מוצרים ברמה מאוד גבוהה ונשארים על המדף כי הם מתחרים למשל עם מוצרים מטורקיה, וכל מיני מקומות שלא ממש מסמפתים אותנו. אני רוצה לקרוא מפה באמת לאנשים, תיקנו מוצרים ישראלים, תקנו בייביסיטר, זה מוצר מדהים, איכותי הרבה יותר ממוצרים אחרים. באמת צריך לתמוך בתעשייה הישראלית, בלעדיה אין לנו שום הצדקה להיות פה".