לא רק צרות בטוויטר: האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, יגיע השבוע לבית המשפט במטרה להגן על חבילת השכר בשווי מיליארדי דולרים שהוא מקבל מטסלה. אחד מבעלי המניות של החברה מבקש מביהמ"ש לבטל את אישור חבילת השכר של מאסק ששוויה מוערך ב-52 מיליארד דולר, לפי מחיר המניה של טסלה.
הטענה של אותו משקיע שתבע את החברה היא כי מועצת המנהלים באותו הזמן לא חשפה מידע משמעותי על העסקה וכיצד היא נרקמה. מנגד, עורכי דין שמייצגים את חברי מועצת המנהלים הנוכחיים והקודמים של טסלה אמרו שהחבילה אושרה בתהליך הוגן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילומים: AFP, רויטרס)
בין השאר הם מצביעים על ביצועי החברה, שנחשבת כיום לבעלת שווי השוק הגדול ביותר בתעשיית הרכב - כמעט 620 מיליארד דולר. יש לציין כי בזמן שמועצת המנהלים אישרה את חבילת השכר של מאסק, שוויה של טסלה הוערך בפחות מ-60 מיליארד דולר.
המשפט, שיחל היום, ייערך ללא מושבעים ומי שתקבל את ההחלטה בנוגע לעתירה היא השופטת קטלין מקורמיק, שניהלה גם את משפט התביעה של טוויטר נגד מאסק, אחרי שהאיש העשיר בעולם חזר מכוונתו לרכוש את הרשת החברתית למרות שהצדדים כבר חתמו על העסקה. כזכור, המשפט בסופו של דבר בוטל אחרי שמאסק החליט כן לרכוש את טוויטר.
אחת השאלות המרכזיות בתיק הנוכחי היא האם מאסק השפיע על שיקול הדעת של חברי מועצת המנהלים שהחליטה על שכרו. באותו הזמן החזיק מאסק בכ-22% ממניות טסלה, והיו לו קשרים הדוקים עם חלק מחברי הדירקטוריון. מגיש העתירה טוען כי מאסק אכן שלט בדירקטוריון, שהטעה את בעלי המניות עצמם כי העסקה נחוצה.
יש לציין כי מאסק לא מקבל משכורת מיצרנית המכוניות, אלא תגמול באופציות למניות על סמך הערכת השווי שלה והגעה ליעדים ספציפיים בהם עמדה החברה ב-12 השנים האחרונות, למעט שנה אחת.
מאסק צפוי להתייצב בבית המשפט ביום רביעי. כמו כן, במשפט יעידו גם חברי מועצת המנהלים של טסלה בעבר ובהווה.

מאסק: "אני מענה את עצמי"

במקביל, מאסק הופיע לפנות בוקר בשיחת וידאו במסגרת ועידה עסקית שמתקיימת השבוע בבאלי, 20G, והתייחס לשבועות האחרונים שהיו סוערים מאוד עבורו: "יש לי יותר מדי עבודה, זה בטוח. אני עובד הכי הרבה שני יכול, מהבוקר עד הלילה, שבעה ימים בשבוע".
השיחה עצמה הייתה ביזארית מאוד, שכן רק פרצופו של מאסק נראה על המרקע וכל שאר המסך היה חשוך. הוא טען שהחשמל במקום שבו הוא נמצא נותק ולכן המראה המוזר.