אל על תרכוש את מטוס הדרימליינר (בואינג 787-9) החדש שלה בעזרת הלוואה שתקבל מבנק הפועלים ובנק מזרחי-טפחות בסכום של 120 מיליון דולר. זו למעשה הפעם הראשונה מזה שנים שבנקים ישראלים יממנו רכישת מטוס גדול עבור אל על.
הסכום שיעמידו שני הבנקים הישראלים ישמש את חברת התעופה להשלמת עסקת הרכש של מטוס הדרימליינר ה-17 בצי שלה, אותו הזמינה מיצרנית המטוסים בואינג.
3 צפייה בגלריה
המטוס לפני הפגיעה
המטוס לפני הפגיעה
מטוס דרימליינר 787-9 של אל על
(צילום: עידו וכטל)
הדרימליינר נועד לאפשר לאל על להרחיב את לוח הטיסות והיצע המושבים שלה, בדגש על יעדים ארוכי טווח, ביניהם צפון אמריקה, יפן, תאילנד ועוד.
כיום, צי המטוסים של אל על כולל 12 מטוסי 787-9 ועוד 4 מטוסים מדגם 787-8. בנוסף, אמורה החברה לקבל שני מטוסי דרימליינר נוספים בחכירה במהלך שנת 2026, ולאחרונה חתמה על הסכם לרכישה של שלושה מטוסי בואינג 787-9 נוספים, וקיבלה גם אופציה לרכישה של עד שישה מטוסים נוספים מאותו הדגם. אל על גם חתמה על הסכם לרכישה של 20 מטוסי בואינג 737MAX, עם אופציה ל-11 מטוסים נוספים בדגם הזה.
סמנכ"ל הכספים באל על, ינקלה שחר: "העמדת ההלוואה לרכישת המטוס בעת הזו מביעה את רצון החברה לתמוך בכלכלה הישראלית ובעסקים בישראל, ולהעמיק את המעורבות של הבנקים הישראלים בפעילות המימון של אל על, החברה ממשיכה בישום התוכנית האסטרטגית שהציבה".
ראש האגף העסקי של בנק הפועלים, אורן כהן: "בנק הפועלים ימשיך להעמיד אשראי לחברות ולגורמים במשק למימון הרחבת הפעילות שלהם, והעסקה הנוכחית מתווספת לכל העסקאות האחרות שהבנק ממשיך לעשות".
3 צפייה בגלריה
סניפים של בנק הפועלים ושל בנק מזרחי טפחות
סניפים של בנק הפועלים ושל בנק מזרחי טפחות
בנק הפועלים ומזרחי טפחות
(צילום: אביב גוטליב, יובל חן)

נהנתה מההימנעות של חברות התעופה הזרות להגיע לארץ

רק לפני שבוע דיווחה חברת התעופה הישראלית על דוחות כספיים מצויינים לרבעון השלישי של 2024, על רקע ההימנעות של חברות התעופה הזרות להגיע לארץ בעקבות המלחמה. אל על רשמה רווח שיא בסך 187 מיליון דולר ברבעון, לעומת 52 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בכך שברה את שיא הרווח מהרבעון השני של 2024, שעמד על 147 מיליון דולר. החברה שברה גם שיא בשורת ההכנסות עם מיליארד דולר לעומת 695 מיליון ברבעון המקביל של 2023.
התוצאות הטובות הן שילוב של רבעון חופשת הקיץ, לצד, כאמור, העובדה שחברות התעופה הזרות נמנעות מלהגיע לישראל בעקבות המלחמה. כאשר אל על שולטת כמעט בלעדית בקווים הרווחיים לבריטניה וארה"ב. כתוצאה מכך, החברה הגיעה ברבעון השלישי לשיא תפוסה של מושבים במטוסיה – 93.8% לעומת 88.1% ברבעון המקביל.
במקביל למימון רכישת מטוס הדרימליינר ה-17 שלה, אל על הודיעה כשדיווחה על תוצאות הרבעון כי אינה מסוגלת לענות על כל הביקושים. החברה מציינת כי העלייה בתפוסה והגידול של 14% בהיצע המושבים, שהתאפשר תודות לחכירת מטוסים נוספים, תרמה עוד 48 מיליון דולר לרווחיה ברבעון.
3 צפייה בגלריה
דינה בן טל-גננסיה
דינה בן טל-גננסיה
מנכ"לית אל על, דינה בן טל-גננסיה
(צילום: יובל חן)
המנכ"לית דינה בן טל גננסיה, התייחסה לנושא: "אנחנו ממשיכים לחוות ביקוש מוגבר לטיסות אל על, שגבוה משמעותית ביחס לקיבולת המושבים שביכולת החברה להציע. אנו עושים כל העת מאמצים תפעוליים להגדלת היצע המושבים ככל הניתן, זאת על מנת למצוא פתרונות ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים מישראל ואליה.
"יש מחסור עולמי במטוסים וטייסים, מי שעוקב אחרי ביצועים של חברות התעופה, הכנסות גדלו ב-10% בעולם בגלל תוספת קיבולת ודחיפה של מחירים. הולך להיות מאוד לחוץ בשנים הקרובות, חברות מבטלות קווים כי אין מנועים. רק 8% מהזמנות למטוסים שכבר הוגשו בעולם סופקו".