אפל נמצאת במגעים להשקעה בחברת OpenAI, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". המהלך עשוי לחזק את מעמדה של אפל בתחום הבינה המלאכותית ולהדק את הקשרים בינה לבין החברה שיצרה את ChatGPT.
ההשקעה תהיה חלק מסבב גיוס חדש של OpenAI, אשר צפוי להעריך את החברה בשווי של למעלה מ-100 מיליארד דולר. קרן ההון סיכון Thrive Capital מובילה את הסבב, שצפוי להסתכם בגיוס של מיליארדי דולרים, כאשר גם מיקרוסופט, מתחרתה של אפל, צפויה להשתתף בהשקעה.
1 צפייה בגלריה
אפל, OpenAI
אפל, OpenAI
אפל, OpenAI
(צילומים: shutterstock, רויטרס)
עד כה, מיקרוסופט הייתה המשקיעה האסטרטגית העיקרית ב-OpenAI, עם השקעה מצטברת של 13 מיליארד דולר מאז 2019, שמקנה לה 49% מרווחי החברה.
בחודש יוני האחרון, אפל הכריזה על OpenAI כשותפה הרשמית הראשונה למערכת Apple Intelligence, שנועדה להטמיע תכונות בינה מלאכותית במערכת ההפעלה שלה. השותפות צפויה לשפר את המסייעת הקולית סירי, לספק הגהה של טקסטים ואף ליצור אימוג'ים מותאמים אישית.
קרייג פדריגי, ראש מחלקת התוכנה של אפל, ציין בכנס מפתחים בחודש יוני כי החברה בחרה להתחיל עם ChatGPT מכיוון ש"רצינו להתחיל עם הטוב ביותר". עם זאת, אפל מקווה לשתף פעולה עם חברות נוספות ולשלב את הבינה המלאכותית שלהן במערכת החדשה. החברה אף הזכירה את מודל הבינה המלאכותית Gemini של גוגל כשותף פוטנציאלי, וקיימה שיחות עם חברות סטארטאפ אחרות בתחום הבינה המלאכותית.
ההשקעה ב-OpenAI מהווה צעד יוצא דופן עבור אפל, שבדרך כלל נמנעת מהשקעות בחברות סטארטאפ. בעבר, החברה השקיעה בעיקר בשותפים תעשייתיים כדי להבטיח אספקת רכיבים למכשיריה. עם זאת, ישנם תקדימים להשקעות אסטרטגיות, כמו ההשקעה של מיליארד דולר בקרן Vision של SoftBank ב-2017, שנועדה "להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות שעשויות להיות בעלות חשיבות אסטרטגית לאפל".
מהלך זה מגיע בזמן שאפל מגבירה את השקעותיה הפנימיות בבינה מלאכותית במטרה לפתח יכולות עצמאיות. החברה צפויה להשיק את הדור הבא של אייפון בחודש הבא, כאשר כלי בינה מלאכותית חדשים צפויים להיות התכונה הבולטת במכשירים אלה.