שופרסל מקדמת תוכנית התייעלות בניסיון לחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה בהוצאות, ושכרה לשם כך את חברת הייעוץ מקינזי. בימים אלה מצויה מקינזי בעיצומה של הכנת התוכנית, תוך בחינת תהליכים תפעוליים ברשת השיווק, וקיצוץ בהוצאות המותג הפרטי, הרכש, משלוחים וספקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
ברשת מכחישים בתוקף כי ההתייעלות תהיה כרוכה גם בפיטורים בסניפים בהיקף של עשרות ואף מאות עובדים; עם זאת אי אפשר לשלול אפשרות כזו, לאור העובדה שהליך ההתייעלות הקודם היה רק במטה ולא כלל את הסניפים.
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
לפני שנה הוביל המנכ"ל אורי וטרמן, בהנחיית הדירקטוריון, תוכנית התייעלות שכללה פיטורים של 120 עובדים במטה בראשל"צ - 10% מכוח האדם שם. התוכנית כללה סגירה של סניפים מפסידים ודילול אחזקות בחברות הזנק.
שופרסל הציגה ברבעון השני של השנה רווח של 73 מיליון שקל, 7% יותר מברבעון המקביל ב-2022 שהיה מהגרועים בתולדותיה. עם זאת הכנסות החברה ירדו ב-0.4% ל-3.7 מיליארד שקל אף שההכנסות השנה כללו גם את ההכנות לפסח. מגזר קמעונאות המזון רשם ירידה של 1.6% ברבעון ל-3.3 מיליארד שקל, וזאת בעיקר בהשפעת קיטון של 2.4% במכירות החנויות הזהות. המתחרות רמי לוי וטיב טעם הציגו גידול במכירות ברבעון זה.
משופרסל נמסר: "כפי שהובהר בעבר, שופרסל בוחנת מעת לעת שינוי תהליכים תפעוליים לוגיסטיים ואחרים כדי להביא לשיפור יעילותה התפעולית באופן שיאפשר לה להתנהל בצורה מותאמת לצרכיה. ההתייעלות שנבחנת לא נוגעת לכוח אדם ולא נוגעת במהלכים של פיטורי עובדים".