OpenAI, שהביאה לעולם את ChatGPT השלימה סבב גיוס הון מרשים בסך 6.6 מיליארד דולר. הסבב הנוכחי מעמיד את שווי העברה על 157 מיליארד דולר, שווי דומה לחברות ציבוריות ענקיות כמו Goldman Sachs, Uber ו-AT&T.
הסבב הובל על ידי קרן ההון סיכון Thrive Capital, שהשקיעה 1.25 מיליארד דולר. Microsoft, שותפתה האסטרטגית של OpenAI, שהשקיעה קצת פחות ממיליארד דולר. בין המשקיעים החדשים נמצאות חברת SoftBank היפנית, שהשקיעה כ-500 מיליון דולר, ויצרנית השבבים Nvidia, שהשקיעה כ-100 מיליון דולר. לפי הדיווחים בשבועות האחרונים, גם אפל שקלה להשקיע ב-OpenAI
1 צפייה בגלריה
ChatGPT
ChatGPT
OpenAI
(צילום: רויטרס)
למרות ההצלחה המסחררת של ChatGPT, המושך 250 מיליון משתמשים פעילים בשבוע ו-11 מיליון מינויים משלמים, OpenAI צפויה להפסיד כ-5 מיליארד דולר השנה לעומת הכנסות של 3.7 מיליארד דולר. עם זאת, החברה צופה צמיחה משמעותית בהכנסות ל-11.6 מיליארד דולר בשנת 2025.
ההשקעה החדשה חיונית עבור OpenAI, שכן פיתוח והפעלה של מודלי בינה מלאכותית הם יקרים במיוחד. בנוסף, התחרות על חוקרי בינה מלאכותית מוכשרים דחפה את המשכורות השנתיות שלהם למיליוני דולרים.
לצד הגיוס המרשים, המעבר מחברה המתמקדת במחקר לחברה עסקית יותר, יחד עם מחלוקות אישיות בין מנהלי החברה, יצר מתחים פנימיים. מספר מנהלים בכירים וחוקרים עזבו את החברה השנה, כולל מספר מייסדים משותפים ומנהלת הטכנולוגיות הראשית, מירה מוראטי, שעזבה רק בשבוע שעבר.
למרות הטלטלות הפנימיות, המשקיעים נשארים אופטימיים. בראד גרסטנר, מנכ"ל חברת ההשקעות Altimeter, אמר בכנס בינה מלאכותית בסיאטל כי הוא התרשם מכך ש-ChatGPT הפך ל"פועל" המזוהה עם השימוש בינה מלאכותית, והוא לא נרתע מהדרמה שהתרחשה ב-OpenAI לאחרונה: "תסתכלו על כל הכאוס הזה בחברה תשעת החודשים האחרונים. מה קרה? המספרים רק האיצו. הם משיקים מוצרים חדשים, זה לא סימן לשבריריות".
סבב הגיוס הנוכחי הוא אחד הגדולים ביותר אי פעם לחברה פרטית, למעט ההשקעה של 10 מיליארד דולר ש-OpenAI עצמה קיבלה ממיקרוסופט בינואר 2023. מוקדם יותר השנה, xAI, חברת הבינה המלאכותית של אלון מאסק, גייסה 6 מיליארד דולר.
למשקיעים בסבב החדש יש את הזכות למשוך את כספם אם OpenAI לא תשלים את ההמרה המתוכננת שלה לחברה למטרות רווח תוך שנתיים. כרגע, היא מאורגנת כעמותה ללא מטרות רווח עם חטיבה למטרות רווח שדרכה משקיעים יכולים לקנות חלק מהרווחים העתידיים שלה.
OpenAI ביקשה מהמשקיעים בסבב החדש שלא להשקיע במתחרותיה הפרטיות הגדולות ביותר, כולל Anthropic, שנוסדה על ידי מספר עובדים לשעבר של החברה, Safe Superintelligence, שנוסדה במשותף על ידי המדען הראשי לשעבר של החברה, איליה סוצקבר הישראלי-קנדי, ו-xAI. לפני הקמת xAI, מאסק היה מייסד משותף של OpenAI ומקור המימון הראשון העיקרי שלה. בנוסף למתחרות אלו, OpenAI מתמודדת גם מול ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומטא, שמשקיעות סכומי עתק בבינה מלאכותית.
open ai אינטליגנציה מלאכותית רלוונט