פרטנר הודיעה ללקוחותיה שתחל לגבות כסף על תיבת המייל שלה. "פתאום קיבלנו הודעה שנשלם או שמבטלים את המייל. צריך לקחת בחשבון שכל מי שנשאר עם מייל של חברה כמו פרטנר זה בעיקר מבוגרים - שהם לקוחות שבויים", אמר ל-ynet בן של לקוחה לשעבר.
חלק מהלקוחות קיבלו הודעה לפיה "ב-27 באוקטובר תבוטל תיבת הדוא"ל שקיבלת מפרטנר ללא תשלום ותכולתה תימחק. אם ברצונך להצטרף לשירות דוא"ל בתשלום ולהשאיר את התיבה פעילה לאחר המועד האמור, יש לפנות לנציג שירות הלקוחות בטלפון 5474*, או באמצעות פנייה לנציג וואטסאפ. במידה ולא תצטרף לשירות הדוא"ל בתשלום עד ליום 27 באוקטובר, תיבת הדוא"ל שברשותך תבוטל באופן קבוע. עם ביטול התיבה יימחקו התכנים שבה וינותקו שירותים נוספים הקיימים על גביה, ככל שקיימים". פרטנר תעדכן בהדרגה את כלל לקוחותיה בעדכון המחיר במהלך השבועות הקרובים.
1 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
סניף פרטנר
(יאיר שגיא)
לפי הבן של הלקוחה לשעבר, נציג של החברה מסר לו בטלפון את המחירים החדשים: "התקשרתי לפרטנר וכרגע אמר לנו נציג שאם נרצה לשמור על המייל, צריך לעבור למסלול בתשלום:1GB בעלות של 9.9 שקלים לחודש,5GB בעלות של 19.9 שקל לחודש ו-15GB בעלות של 29.9 שקל לחודש. לאמא שלי יש 7 גיגה. לא נשלם. היא תצטרך להתרגל לג'ימייל".
שירות מייל מצריך מפרטנר תחזוקה שוטפת לשרתים והוא כולל עלויות תשתיתיות גבוהות ושירותי אבטחה. יחד עם זאת, לצרכנים יש בחירה: קיימים שירותי מייל בחינם כמו אאוטלוק שמגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוז (שבתשלום) ויאהו. לשם השוואה, גוגל נותנת 15 ג'יגה בחינם (אם כי זה כולל לא רק נפח אחסון לג'ימייל, אלא גם לתמונות ולשירות הענן) ו-100 ג'יגה ב-8 שקלים לחודש.
ניתן להניח שלקוחות פרטנר שמחזיקים בתיבת מייל כזאת הם לקוחות מבוגרים או לקוחות עסקיים. גם סלקום עדיין מתחזקת את שרתי נטוויז'ן, כשביולי אשתקד אף אירעה שם תקלה ממושכת.
תיבת מייל היא שירות פרסונלי שמייצר סנטימנטים, היקשרות רגשית ותיבת אחסון לקבצים חשובים. זאת הסיבה שלקוחות מסוימים, לרוב מבוגרים, מעדיפים לשמור עליה גם אם היא של פרטנר והם כבר לקוחות של חברה אחרת בשירותי אינטרנט.
"לאמא שלי קשה לעבור למייל אחר, לכן אחרי מאבק גדול הצלחתי לשמור על כתובת המייל שלה במחיר סמלי של 4.9 שקלים בחודש", מספר הבן. "זה קרה אחרי שהיא עברה מפרטנר ל-HOT במסגרת הרפורמה של האחדת ספק ותשתית אינטרנט. זה היה בלגן, חויבנו פעמיים על האינטרנט כי פרטנר המשיכו לחייב (בהמשך זוכו מ.ק). ואז בדצמבר 22, אמרו לנו גם שאי אפשר יותר להחזיק בתיבת מייל של פרטנר בלי לשלם.
"אמא שלי אישה מבוגרת יש לה שם תכתובות והיא תתקשה להתרגל לשירות חדש. לכן ביקשתי שיאפשרו לה לשמור על המייל. אחרי פנייה למשרד התקשורת אישרו לי להישאר על המייל תמורת תשלום ואמרו לי שיחייבו אותנו ב-11.49 שקל בחודש. הסכום הזה קוזז עם החיובים הכפולים בעקבות המעבר ובסוף חייבו ב-4.90 שקלים לחודש. בפרטנר טענו שזה חיוב על אנטי וירוס – למרות שהתיבה עתירת ספאם".
מפרטנר נמסר: "שירות המייל של פרטנר מגיע עם תמיכה 24/7 של שירות הלקוחות של החברה".