ההייטקיסטים לנתניהו: "השאר נציג אופוזיציה בוועדה"
(צילום: שמוליק דודפור)

שורה של בכירים במשק הישראלי יצאו הבוקר (ד') במכתב אישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במטרה לשכנעו להשאיר את הרכב הוועדה לבחירת שופטים על כנו, כך שזו תכלול גם נציג מהאופוזיציה. ברקע: חברי הכנסת יצביעו היום עבור הנציגים שלהם בוועדה לבחירת שופטים - נציג ונציגה. באופוזיציה הציבו כתנאי להמשך השיחות בבית הנשיא את הבחירה בנציגה שלהם, אבל בקואליציה עוד לא החליטו אם להשאיר את הנוהג הקיים או לתמוך דווקא בשני נציגים משלהם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
על המכתב חתומים בין היתר: הראל ויזל - מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס; ליאורה עופר - יו"ר ובעלי מליסרון; חיים גבריאלי - יו"ר תנובה; יצחק אברכהן - יו"ר שופרסל; איתן בר זאב - יו"ר דירקטוריון ביג ויו"ר דירקטוריון אפריקה נכסים; אייל חנקין - מנכ"ל קבוצת עזריאלי; ליאור רביב - מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל; עמרי פדן - יו"ר ובעלי חברת אלוניאל בע"מ; אייל בן סימון - מנכ"ל הפניקס; גיל אגמון - בעל השליטה בחברת דלק רכב; דויד פתאל - בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל; מנכ"לי כל חמשת הבנקים הגדולים בישראל; עדי סופר תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל; מוטי גוטמן - מנכ"ל חברת מטריקס ונוספים.
1 צפייה בגלריה
חלק מהחותמים על המכתב
חלק מהחותמים על המכתב
חלק מהחותמים על המכתב
(צילום: עמית שעל, אוראל כהן, דימה טליאנסקי)
במכתב, טענו הבכירים במשק כי "אנו, פורום העסקים של ישראל, שמורכב מראשי החברות הגדולות במשק ומורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, פונים אליך לקראת ההצבעה על מינוי נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. כלכלת ישראל חווה טלטלה מזה חודשים רבים.
>> לרשימה המלאה של החתומים על המכתב לחצו כאן.
"אנו, שרואים ראיה רוחבית של כלל המשק הישראלי, חווים זאת בכל הסקטורים וחוששים ששינוי נוהג שקיים שנים יביא לפגיעה נוספת ובלתי הפיכה באמון המשקיעים בכלכלה הישראלית וביכולת של ישראל לצאת מהמשבר הנוכחי. אנו קוראים לך (נתניהו - ד"ר) לפעול להשארת הנוהג של מינוי נציג אופזיציה וקואליציה לוועדה. אלו רגעים שדורשים ממלכתיות והסתכלות ארוכת טווח על טובת ואחדות ישראל", סיכמו במכתב.

"אין לדעת אם ענף ההייטק יתאושש ממכה נוספת"

בתוך כך, עשרות בכירים בהייטק הישראלי יצאו גם הם במכתב לראש הממשלה נתניהו באותו נושא, בו טענו: "אנו, יזמי הייטק ומנהלי קרנות הון סיכון, פונים אליך לקראת ההצבעה על מינוי נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. אנחנו חושבים שזוהי עת קריטית, העשויה להיות נקודת מפנה לטובה או לרעה בשסע ההולך וגדל בעם שמטלטל את מדינת ישראל מאז הוצגה התוכנית של שר המשפטים תחת ממשלתך.
"הנוהג המקובל מזה שנים רבות הוא שבוועדה מכהנים נציג אופוזיציה ונציג קואליציה. מתוך הקואליציה בראשותך עולים קולות הקוראים להפר את הנוהג, ולנצל את הרוב הקואליציוני בכנסת למינוי שני חברי קואליציה. מהלך כזה ישבור סופית את שאריות האמון בכוונותיה של ממשלתך להגיע לשינויים מוסכמים במערכת המשפטית, יחזק את החשש משבירת כללי המשחק בשל פוליטיזציה של מערכות שלטוניות ויגרום לשבר עצום בקרב ציבור רחב החרד לעתיד הדמוקרטיה הישראלית. השסע שנפער ובא לידי ביטוי ביציאת מאות אלפי מוחים לרחובות כבר חודשים ארוכים, יעמיק ואין לדעת אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד".
עוד טענו בכירי ההייטק, כי "לאור האתגרים הכלכליים והבטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל, לא זו העת לטלטל את הספינה עבור 'ניצחון' רגעי. לא זו העת לבחון את הכלכלה הישראלית השבירה ממילא ולאתגר את תמיכתם של משקיעי חוץ בה.
"כיזמים, משקיעים ומנהלים בסקטור אשר מוביל את הכלכלה הישראלית, זה שאחראי לנתח עצום מתקבולי המיסים במדינה באופן ישיר ועקיף, ומקדם את הפריון של שוק העבודה בישראל - אנו קוראים לך לפעול למען יציבות וודאות - שרק בהם טמון הסיכוי להחזיר את ההייטק והכלכלה לצמיחה והתמודדות עם האתגרים הגלובליים הרבים.
"רק השבוע תיארת את מדינת ישראל ככזו שעתידה להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית בפניה ניצב העולם כולו. השתלטות של הרוב הקואליציוני על הועדה לבחירת שופטים תרחיק אותנו מרחק רב מהשגת מטרה זו. מדינה שאין בה שילוב של ודאות כלכלית ושילטונית, יציבות ודמוקרטיה מובטחת, לא תוכל להוביל מהלכים גלובליים כפי שתיארת בדבריך. ההייטק, הקטר שמוביל את הכלכלה הישראלית, כבר נפגע אנושות בחודשים האחרונים. מכה נוספת תהיה מכה אחת יותר מדי, שאין לדעת אם יתאושש ממנה", סיכמו בכירי הענף במכתב.
בין החתומים על מכתב בכירי ענף ההייטק: ארז שחר, סיון שמרי דהן ובועז דינטי (קומרה קפיטל), טל ברנוח (דיסטראפטיב), שלמה קרמר, שלמה דברת, עינת גז (פאפאיה גלובל), צחי וייספלד, עדי סופר תאני, זיו קופ ורועי אורון (IGP), ניר זוהר (WIX), שי וינינגר (למונייד), מיכה קאופמן (פייבר), עופר בנגל ויפתח שולמן (רדיס), אורן קניאל (אפספלייר), רועי מן וערן זינמן (מאנדיי), ירון גלאי (אאוטבריין), גל שאול (אוגורי, שאול אולמרט (פיגי), זוהר לבקוביץ, אייל ניב (פיטנגו), אדן שוחט (Aleph), אורני פטרושקה, רן שריג (דאטורמה) ותומר בר זאב (איירון סורס- יוניטי).