קליק ושוקולד ורד הגליל שוב מתייקרים: יוניליוור הודיעה לקמעונאים שהיא מצטרפת לשטראוס ותייקר ב-1 בינואר את שני מותגי השוקולד שלה.
לפי ההודעה שהעבירה לקמעונאים, ההחלטה על עליית המחירים התקבלה "עקב העלייה הנמשכת במחירי הקקאו בעולם שמגיעה ל-100% רק בשנה החולפת. עלייה זאת אינה מאפשרת לנו לספוג גידול בעלויות". מהחברה נמסר כי ההתייקרות תהיה בטווח של 12%-16%.
יוניליוור עולה בכך פעם נוספת על גל ההתייקרויות. החברה ייקרה ביוני השנה את מוצרי השוקולד והגלידה שלה בעד 15%. בין היתר ייקרה את קליק, ורד הגליל ואת כל מוצרי גלידת שטראוס: מגנום, קרמבו, שוקובו, קורנטו, טעמקור, גודיז, חטיף גלידה פסק זמן, בומבה ומצופה בננה/שוקו.
חטיף קליק מגיע במספר ואריאציות, שהוותיקה ביותר היא בשקית בצורת כדורים, כריות, עוגיות מצופות וקורנפלרס מצופה. החטיף התכווץ עם השנים מ-100 גרם ל-85 גרם ל-70 גרם ואז ל-65 גרם, כדרך להעלות מחירים. הוא נמכר בימים אלה ב-10.90-7.90 שקל, כלומר כ-16-12 שקל ל-100 גרם, או במבצעי 5 ב-20 שקל - 4 שקלים ליחידה. לקליק יש גם חטיפי בר שוקולד 35 גרם שנמכרים ב-7.90-4.90 שקלים, או במבצע: 2.90 שקלים וטבלת שוקולד של 85 גרם ב-9.90-6.90 שקלים.
שוקולד ורד הגליל נמכר בעיקר לשימושי אפייה. שלישיית טבלאות שוקולד (100 גרם לאחת) נמכרת בימים אלה ב-22-14 שקל ושישייה ב-26-20 שקל.
עוד יתייקרו בינואר מוצרי יכין של חברת זנלכל בכ-10%, מוצרי בית השיטה וחלק ממוצרי שטראוס. כבר התייקרו לאחרונה: יינות כרמל, גלידות נסטלה, משקאות יפאורה, השחר העולה ומי עדן.