רשת המסעדות האמריקנית ‏TGI Fridays‏, שבמשך יותר מחצי מאה הגישה ללקוחותיה מבצעי ‏Happy ‎Hour‏, המבורגרים ומנות פתיחה כמו מקלות מוצרלה ותפוחי אדמה אפויים וממולאים בתוספות, הגישה ‏בשבת בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים. על פי הערכת החברה, סך נכסיה והתחייבויותיה גם יחד ‏נמצאים בטווח של 500-100 מיליון דולר.‏
החברה, שבסיסה בדאלאס, טקסס, הודיעה על כוונתה להתחיל בהליך הבראה כדי להבטיח את שימור ‏המותג והמוניטין שצברה. המהלך מגיע בעת שהחברה מתמודדת עם אתגרים פיננסיים שנבעו, בין השאר, ‏ממגפת הקורונה ומהודעתה של הזכיינית הבריטית ‏Hostmore‏ בספטמבר על ביטול עסקת הרכישה של ‏הרשת בידיה. לדברי יו"ר ‏TGI Fridays‏ רוהיט מנוצ'ה, בעקבות הודעתה של ‏Hostmore‏, בחודש שעבר ‏נסגרו 35 סניפים של הרשת – כך נודע לרויטרס.‏
2 צפייה בגלריה
סניף של TGI Fridays בפלורידה
סניף של TGI Fridays בפלורידה
סניף של TGI Fridays בפלורידה
(צילום: asey Rodgers/Invision for TGI Fridays/AP Images)
כיום פועלים בארה"ב 163 סניפים של ‏TGI Fridays‏ – 39 מהם בבעלות החברה והשאר של זכיינים פרטיים ‏‏– לעומת 269 בשנה שחלפה. בינואר נסגרו 36 מסעדות, ובשבוע שחלף הופסקה הפעילות של עשרות ‏סניפים נוספים. ל"ניו יורק טיימס" נמסר כי כל 39 המסעדות שבבעלות ובניהול החברה יישארו פתוחות – ‏ואילו המסעדות שבבעלות 56 זכיינים עצמאיים אינן כלולות בבקשת פשיטת הרגל.‏
TGI Fridays‏ נמצאת בבעלות פרטית של ‏TriArtisan Capital Advisors‏, קרן השקעות פרטית שבסיסה ‏בניו יורק. הרשת, שנודעה בזכות המשקאות הצבעוניים שלה, מציינת כי הברמנים שלה אימנו את השחקן ‏טום קרוז להכנת משקאות לסרט "קוקטייל" מ-1988.‏
פריידיז, כפי שהרשת מכונה לעתים, אינה רשת מסעדות הקז'ואל היחידה שנקלעה לקשיים לאחרונה. ל-‏CNN‏ נודע כי ביום חמישי הודיעה רשת המזון הפופולרית וונדי'ס על סגירה של 140 מסעדות בחודשים ‏הקרובים. עם זאת, הרשת ציינה כי תפתח מספר זהה של סניפים חדשים באזורים שלהערכתה יניבו ‏תוצאות טובות יותר.‏
לדברי מנכ"ל וונדי'ס קירק טאנר בשיחת משקיעים ביום חמישי, המסעדות המיועדות לסגירה הן מיושנות, ‏והן מציגות ביצועים נמוכים בהרבה מהממוצע. החברה לא פרסמה רשימה של הסניפים המיועדים לסגירה.‏
סבב הסגירות הזה מתווסף ל-100 מסעדות שוונדי'ס הכריזה על סגירתן במאי. עם זאת, למרות סבבי ‏הסגירות, המספר הכולל של סניפי וונדי'ס, כ-6,000 מסעדות בארה"ב לבדה, אינו מצטמצם.‏
2 צפייה בגלריה
וונדי'ס. עדיין שומרת על כ-6,000 סניפים בארה"ב לבדה
וונדי'ס. עדיין שומרת על כ-6,000 סניפים בארה"ב לבדה
וונדי'ס. עדיין שומרת על כ-6,000 סניפים בארה"ב לבדה
(צילום: AP Photo/Reed Saxon)
יוקר המחיה, שבשנה האחרונה הביא יותר ויותר אמריקנים לוותר על המסעדות העממיות ועל מזון מהיר ‏ולהעדיף לאכול בבית, גורם לאנשי השיווק ברשתות המזון המהיר לשבור את ראשם בניסיון להשיב ‏לחיקן ‏את הלקוחות הנוטשים.‏ רשת אחת שדווקא מצליחה לצמוח על חשבון המתחרות, לרבות מקדונלד'ס ‏החבולה מפרשת האי-קולי, היא צ'יליס. על פי דיווח של ‏CNN‏ בשבוע שעבר, הרשת נהנתה מגידול ‏בהכנסות של 14% בעקבות מבצעים שמטרגטים ישירות את המוצרים המובילים של המתחרות – וכן ‏בזכות הפצה ויראלית בטיקטוק.‏