רשת המסעדות האמריקנית TGI Fridays, שבמשך יותר מחצי מאה הגישה ללקוחותיה מבצעי Happy Hour, המבורגרים ומנות פתיחה כמו מקלות מוצרלה ותפוחי אדמה אפויים וממולאים בתוספות, הגישה בשבת בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים. על פי הערכת החברה, סך נכסיה והתחייבויותיה גם יחד נמצאים בטווח של 500-100 מיליון דולר.
החברה, שבסיסה בדאלאס, טקסס, הודיעה על כוונתה להתחיל בהליך הבראה כדי להבטיח את שימור המותג והמוניטין שצברה. המהלך מגיע בעת שהחברה מתמודדת עם אתגרים פיננסיים שנבעו, בין השאר, ממגפת הקורונה ומהודעתה של הזכיינית הבריטית Hostmore בספטמבר על ביטול עסקת הרכישה של הרשת בידיה. לדברי יו"ר TGI Fridays רוהיט מנוצ'ה, בעקבות הודעתה של Hostmore, בחודש שעבר נסגרו 35 סניפים של הרשת – כך נודע לרויטרס.
כיום פועלים בארה"ב 163 סניפים של TGI Fridays – 39 מהם בבעלות החברה והשאר של זכיינים פרטיים – לעומת 269 בשנה שחלפה. בינואר נסגרו 36 מסעדות, ובשבוע שחלף הופסקה הפעילות של עשרות סניפים נוספים. ל"ניו יורק טיימס" נמסר כי כל 39 המסעדות שבבעלות ובניהול החברה יישארו פתוחות – ואילו המסעדות שבבעלות 56 זכיינים עצמאיים אינן כלולות בבקשת פשיטת הרגל.
TGI Fridays נמצאת בבעלות פרטית של TriArtisan Capital Advisors, קרן השקעות פרטית שבסיסה בניו יורק. הרשת, שנודעה בזכות המשקאות הצבעוניים שלה, מציינת כי הברמנים שלה אימנו את השחקן טום קרוז להכנת משקאות לסרט "קוקטייל" מ-1988.
פריידיז, כפי שהרשת מכונה לעתים, אינה רשת מסעדות הקז'ואל היחידה שנקלעה לקשיים לאחרונה. ל-CNN נודע כי ביום חמישי הודיעה רשת המזון הפופולרית וונדי'ס על סגירה של 140 מסעדות בחודשים הקרובים. עם זאת, הרשת ציינה כי תפתח מספר זהה של סניפים חדשים באזורים שלהערכתה יניבו תוצאות טובות יותר.
לדברי מנכ"ל וונדי'ס קירק טאנר בשיחת משקיעים ביום חמישי, המסעדות המיועדות לסגירה הן מיושנות, והן מציגות ביצועים נמוכים בהרבה מהממוצע. החברה לא פרסמה רשימה של הסניפים המיועדים לסגירה.
סבב הסגירות הזה מתווסף ל-100 מסעדות שוונדי'ס הכריזה על סגירתן במאי. עם זאת, למרות סבבי הסגירות, המספר הכולל של סניפי וונדי'ס, כ-6,000 מסעדות בארה"ב לבדה, אינו מצטמצם.
יוקר המחיה, שבשנה האחרונה הביא יותר ויותר אמריקנים לוותר על המסעדות העממיות ועל מזון מהיר ולהעדיף לאכול בבית, גורם לאנשי השיווק ברשתות המזון המהיר לשבור את ראשם בניסיון להשיב לחיקן את הלקוחות הנוטשים. רשת אחת שדווקא מצליחה לצמוח על חשבון המתחרות, לרבות מקדונלד'ס החבולה מפרשת האי-קולי, היא צ'יליס. על פי דיווח של CNN בשבוע שעבר, הרשת נהנתה מגידול בהכנסות של 14% בעקבות מבצעים שמטרגטים ישירות את המוצרים המובילים של המתחרות – וכן בזכות הפצה ויראלית בטיקטוק.