1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בירושלים גזר לאחרונה שבעה ימי עבודות שירותו מאסר על תנאי על גבר שאיים לרצוח את אשתו במהלך ויכוח בווטסאפ על הסדרי ראייה. השופט דוד שאול גבאי ריכטר נימק את החלטתו בכך שהנאשם הקים משפחה חדשה ומנהל אורח חיים נורמטיבי ויצרני.
הגבר הורשע על פי הודאתו בעבירת איומים. במאי 2017 הוא שלח הודעה לאשתו דאז, המתלוננת, ובה כתב: "את הילדים אני יראה גם אם אני יצטרך להרוג אותך" (כך במקור).
משני התסקירים שהוגשו בעניינו עלה כי הוא בן 36, גרוש ואב לארבעה ילדים, ללא עבר פלילי. כיום הוא חי בזוגיות חדשה. מקורות חייו עולה כי הוא סיים 10 שנות לימוד ועבד בחנות ממתקים עד לגיוסו לצה"ל. הוא שירת במשך שנה וחצי כנהג קרבי, אך שוחרר עקב אי התאמה ועריקות לאחר שנתיים. לאחר שחרורו חזר לעבוד בחנות הממתקים עד גיל 28. בהמשך פתח חנות כעצמאי, שאותה סגר לאחר גירושיו ולאחרונה החל לעבוד כשכיר בחנות בסמוך למקום מגוריו.
הנאשם נישא למתלוננת בגיל 21 ונולדו להם שלושה ילדים. הקשר הזוגי התאפיין בוויכוחים ומריבות שכללו, בין היתר, צעקות וקללות משני הצדדים. שירות המבחן שוחח עם האישה, שסיפרה שבתחילת הקשר היה בין הצדדים אמון הדדי לצד קשיי תקשורת, כשלאחר לידת הבנים התקשה הנאשם לעזור בטיפול והחל להיעדר מהבית. היא ציינה שכיום הקשר בין הצדדים "טוב" ומתאפיין ביציבות ושיתוף פעולה סביב הסדרי הראייה.
במסגרת הטיעונים לעונש עתרה המדינה למתחם שבין שישה ל-12 חודשי מאסר וביקשה להטיל על הנאשם עונש שיכול ויבוצע בעבודות שירות. הסנגור שלו ביקש להסתפק במאסר מותנה וענישה צופה פני עתיד.
עו"ד דוד טובולעו"ד דוד טובול
הנאשם עצמו מסר כי מאז האירוע חלף זמן רב, הוא הצליח להשתקם מבחינה כלכלית וכיום עובד מבוקר ועד ערב ומכלכל שני בתי אב. הוא הוסיף כי הוא נמצא במערכת יחסים זוגית חדשה ואף נולדה לבני הזוג ילדה כיום כבת שלוש וחצי.
השופט דוד שאול גבאי ריכטר ציין כי יש להביא בחשבון שהעבירה לא הייתה מתוכננת אלא הייתה חלק מהתלהטות של רגע המשקפת קושי בשליטה בכעסים. הוא ציין שהאיומים נכתבו על רקע ויכוח הקשור בהסדרי הראייה, כשהפגיעה הפוטנציאלית במתלוננת אינה פשוטה. הוא הדגיש שמדובר בנאשם בוגר, שצריך היה להימנע מביצוע המעשים.
בפסק הדין צוין כי מתחם הענישה צריך לעמוד על מאסר על תנאי ושעות לתועלת הציבור בחלקו התחתון, ועד כמה חודשי מאסר בפועל שיכול וירוצו בעבודות שירות בחלקו העליון. לקולא כתב השופט כי לנאשם אין עבר פלילי וכי אשתו לשעבר מסרה שכיום היחסים טובים. כמו כן, הנאשם מנהל אורח חיים נורמטיבי ויצרני.
בנסיבות העניין קבע השופט שיש למקם את הנאשם באמצע המתחם ולהטיל עליו עונש מוחשי לביצוע בעבודות שירות לתקופה שלא תפגע בעבודתו ובפרנסת משפחתו. הוא גזר עליו שבעה ימי עבודות שירות, מאסר על תנאי והתחייבות בסך 5,000 שקל להימנע מעבירה דומה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד שירלי אוחיון מתביעות ירושלים • ב"כ הנאשם: עו"ד מונעם ת'אבת • עו"ד דוד טובול עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין