הישראלים התנפלו על ההזמנות בתי המלון בעקבות המבצע שהושק אתמול (ג') בבוקר למשך 72 שעות, לפיו ניתנת הנחה של 20% על רשימה ארוכה של בתי מלון ברחבי הארץ. זאת, כדי למשוך את התייר הישראלי שמעדיף להזמין חופשה מעבר לים, לאור המחירים הגבוהים של נופש בבתי המלון בישראל מצפון ועד דרום.
אלא שתוך זמן קצר, בעקבות ההסתערות של הלקוחות, האתר קרס וחזר לפעול רק היום בצהריים (רביעי). עם זאת, בדיקת המחירים עצמם מגלה שלא בטוח שבכלל כדאי להסתער.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
הרודס פאלאס אילת
הרודס פאלאס אילת
בשנה שעברה היה יותר זול, למרות ה"מבצע". מלון הרודס פאלאס באילת
(באדיבות מלונות פתאל)

לפני שנה המחירים היו זולים יותר

מבדיקה שעשינו מרגע שרשימת המלונות המשתתפים במבצע עלתה לאוויר, עולה שמחירים שדגמנו רק לפני ראש השנה היו כדאיים יותר או דומים מאוד למחירים שקיבלנו בכמה דוגמאות של בתי המלון המשתתפים ברשימה של המבצע המוקצב בזמן שהושק אתמול.
גם כשהשווינו את המחירים במבצע בכמה דוגמאות בולטות למחירים של שנה שעברה באותה תקופה, הרי שלפני שנה המחירים היו זולים יותר לעומת מה שאנחנו מקבלים אחרי הנחה של 20%. כך למשל, בכפר הנופש נופי גונן, בקתה עם ג'קוזי ללילה אחד כולל ארוחת בוקר עלתה 960 שקל וכעת היא עולה 956 שקל - הפרש זעום.
גם במלון לאונרדו פלאזה חיפה המחיר לפני המבצע היה 800 שקל, לעומת 929-903 שקל כעת. במלון הרודס פאלאס באילת המחיר ללילה אחד לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר עלה בשנה שעברה 930 שקל, לעומת 1,010 שקל כעת - וזאת על אף השתתפותו ב"מבצע".
גם במלון בראון מחנה יהודה בירושלים לילה אחד עם ארוחת בוקר עלה בשנה שעברה 674 שקל לזוג וכעת הוא עולה 752 שקל לזוג. במלון דן פנורמה חיפה לילה אחד בחצי פנסיון עלה 1,269 שקל וכעת - עם המבצע - הוא עולה 1,300 שקל.
לילה במלון בוטניקה חיפה, בחדר טמפלרס הכולל עיסוי זוגי (מתאים לשלושה מבוגרים או זוג + ילד) עם ארוחת בוקר, עלה לפני המבצע 2,175 שקל, וכעת המחיר בדיוק לאותה חבילה עבור המלון - שכמובן משתתף גם הוא ב"מבצע" - עומד על 2,556 שקל.

התאחדות המלונות: המחירים גבוהים? מדובר בחריגים

מיד עם קריסת האתר מיהרה התאחדות המלונות לצאת בהודעה הבאה: "בדקות אלה יצא לדרך מבצע ההנחות של התאחדות המלונות. בשל ביקושים עצומים של למעלה מ-10,000 איש בדקה שפונים, האתר חווה קשיים טכניים. לאור זאת, בהתאחדות בתי המלון יאפשרו לפונים לפנות ישירות לבתי המלון על מנת לבצע הזמנות בהנחה (מצורפת הרשימה של המלונות המשתתפים במבצע) ובמקביל, פועלים להארכת המבצע על מנת שכל מי שירצה להזמין חופשה יוכל לבצע זאת. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות ופועלים לפתור את הקשיים הטכניים בהקדם".
אלא שככל שהשעות עברו להן והתקלה לא סודרה, הרי שלקוחות מאוכזבים לא הפסיקו להציף בתהיות. מהתאחדות המלונות בישראל נמסר ל-ynet אתמול בערב כי "אנחנו מאפשרים להזמין ממוקדי המכירה של המלונות (לא מהאתרים שלהם), יש אתרים ספציפיים, לדוגמה אלו של אורכידאה, הרברט סמואל וסטאיי, שכן העלו את ההנחות לאתר שלהם, אבל לא כולם. יחד עם זאת, יש לנו תיבת פניות למקרה שאנשים נתקלו בבעיה. בנוסף, אנחנו מבינים שהאתר יתייצב היום בלילה, ואז אנחנו נעשה הערכת מצב להארכת המבצע לאור הזמן שעבר". אולם כאמור, נכון לעכשיו האתר טרם חזר לפעילות מלאה.
בתגובה נמסר אמש מהתאחדות המלונות כי "לראשונה אי פעם יצאה ההתאחדות במבצע רחב היקף המעניק לפחות 20% הנחה ללמעלה מ-200 מלונות בישראל, לכל אחד מימי השנה הקרובה כולל ערבי חג וסופי שבוע. ההתאחדות והמלונות יצאו במבצע על מנת לאפשר לציבור הישראלי ליהנות מהמגוון והשירות של המלונות בישראל, וגם אם קיימים מקרים בהם מחירי החדרים גבוהים בתקופות מסויימות ביחס לשנה קודמת, מדובר על חריגים שאינם משקפים את הכלל".
פורסם לראשונה: 10:22, 20.09.23