האם גוגל מהמרת על החזרה של טראמפ לנשיאות בעניין השלמת העסקה שלה עם Wiz הישראלית? בפודקאסט הטכנולוגי המוביל Pivot העלו המגישים קארה סווישר ופרופ' סקוט גלווי השערה מעניינת לגבי ההנחה האפשרית של גוגל מאחורי העיתוי שבחרה ללכת על הרכישה הגדולה ביותר שלה אי פעם, אם תצא לפועל, של חברת הסייבר Wiz.
לשיטתם של סוויישר וגלווי, שניהם דמויות מוכרות מאוד בעולם הטכנולוגיה והתקשורת, גוגל בחרה ללכת על העסקה בעת הזאת על בסיס ההנחה שטראמפ יחזור להיות נשיא ארצות הברית בנובמבר הקרוב, ובכך יחסוך להם הרבה כאב ראש בכל הנוגע לאתגרים בהשלמת העסקה מבחינת הגבלים עסקיים.
1 צפייה בגלריה
ענקית הטכנולוגיה מהמרת על טראמפ?
ענקית הטכנולוגיה מהמרת על טראמפ?
ענקית הטכנולוגיה מהמרת על טראמפ?
(צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP, SHUTTERSTOCK)
"אני חושב שהם החליטו שטראמפ ייבחר מחדש מה שיעזור להם בחקירות של משרד המשפטים והרשויות שאמונות על אכיפת חוקי ההגבלים העסקיים", אמר גלווי בפודקאסט. "מבחינתי, זה אומר שבגוגל בחנו את התרחישים האפשריים, והחליטו להמר על כך שטראמפ ייבחר ושעבודת הרשויות תיפגע מכך".
השניים אמרו כי לדעתם, גוגל מניחה שממשל טראמפ יהיה פחות נוקשה בכל הנוגע לרשויות שאמונות על הבדיקות הרגולטוריות, מה שיקל על אישור העסקה. "בסופו של יום, שוב, חשבתי שהדבר הכי מרתק בכל סיפור הרכישה הזה הוא שהחבר'ה האלה אומרים - בסדר, טראמפ הולך לנצח", הוסיף גלווי.
עם זאת, השניים ציינו כי הרכישה עצמה היא "זהירה" יחסית, ולא צפויה למשוך תשומת לב רגולטורית רבה כמו רכישות אחרות, בין השאר משום שיש מספיק תחרות בתחום הזה. "לא צריך להגיד סתם 'לא' לחברות הגדולות האלה. אם הם לא משתלבים בצורה נכונה זה דבר אחר, אבל אם הם עושים את זה כדי להוסיף משהו נוסף לשירותים שהם מציעים, כשיש הרבה תחרות בשוק, אני קצת פחות מסכים שחייבים לבחון את זה יותר מדי. זו דעתי לפחות", אמרה סווישר.
גלווי הסכים ואמר כי "אני חושב שגוגל אומרים פה שהם רוצים להיות יותר מגוונים בשירותים שהם מספקים, ולהיות מסוגלים להציע רכיב אבטחת סייבר בתוך הענן שלהם, שזה לדעתי ממש חכם".
כזכור, השבוע דווח בוול סטריט ג'ורנל כי גוגל במגעים מתקדמים לרכישת Wiz הישראלית ב-23 מיליארד דולר, שאם תצא לפועל, תהיה העסקה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם. עם זאת, שתי החברות עוד לא הודיעו באופן רשמי שהם בדרך לסגור את העסקה, אך גורמים המעורים בנושא טענו שזו עשויה להיסגר כבר בקרוב.