ישראל תפסה את המקום השני בעולם בקניית וודקה מרוסיה בשנת 2023. זוהי עלייה בדירוג עבור ישראל, שהייתה במקום ה-3 בשנת 2022. קזחסטן שומרת על התואר כיבואנית הגדולה ביותר של וודקה רוסית.
כך פרסמה סוכנות הידיעות הרוסית ריה נובוסטי. ישראל ייבאה וודקה מרוסיה בהיקף של 12 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב בקבוקי וודקה רוסיים רוסיה מלחמה אוקראינה
ארה"ב בקבוקי וודקה רוסיים רוסיה מלחמה אוקראינה
(צילום: AFP, AP )
בסך הכל ולמרות המלחמה והאמברגו, רוסיה מכרה לעולם וודקה ב-60 מיליון דולר - כמעט מחצית הגיעה לקזחסטן. ישראל – כך לפי הדיווח – הגדילה בשנת 2023 את היבוא של וודקה מרוסיה ב-42% והוא הגיע כאמור ל-12 מיליון דולר.
ארמניה הגיעה למקום השלישי עם צריכה של 4.5 מיליון דולר. במקומות הרביעי והחמישי הגיעו גאורגיה (3.9 מיליון דולר) ואזרבייג'ן (3.5 מיליון דולר).

"יזמים ישראלים מנצלים את החרם המערבי"

בשנת 2022, יצוא הוודקה הרוסית היה גבוה יותר באופן ניכר והגיע ל-141.7 מיליון דולר, בעיקר הודות לקונים מאירופה. הצרכנים הגדולים ביותר כללו מדינות כמו לטביה, גרמניה ובריטניה. אבל אז נאסר יבוא וודקה רוסית כחלק מחבילת הסנקציות.
הפעיל החברתי אלכס טנצר אמר, כי יזמים ישראלים מנצלים את החרם המערבי על סחורה רוסית, קונים בשוק הרוסי יותר בזול ומוכרים במחיר מלא במערב. וכך ישראל הפכה לאחת היבואניות הגדולות בעולם של וודקה רוסית. לפני המלחמה בריטניה הייתה קונה כל שנה וודקה רוסית ב-50 מיליון דולר וגרמניה ב-43 מיליון – ובעקבות החרם זה נפסק לחלוטין.