צביקה ויליגר, בעלי חברת ויליפוד יבואנית ומשווקת מזון, קיבל את הזכיון של רשת בתי המאפה הטורקית הבינלאומית הידועה סימיט סאריי (SIMIT SARAYI) - הרשת מספר 1 בטורקיה למאפים, שמוצר הדגל שלה הוא הבייגל שומשום הטורקי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה נוסדה על ידי עבדוללה קווקצו שפתח בשנת 2002 סניף ראשון באיסטנבול ובו הגיש ואפה את הבייגל. כיום יש לחברה שפרצה מחוץ לגבולות טורקיה סניפים ב-25 מדינות מארה"ב, בריטניה ועד ערב-הסעודית והיא מעסיקה 11,250 עובדים.
2 צפייה בגלריה
רשת  בתי המאפה הטורקית הבינלאומית סימיט סאריי
רשת  בתי המאפה הטורקית הבינלאומית סימיט סאריי
רשת בתי המאפה הטורקית הבינלאומית סימיט סאריי
(צילום: שאטר סטוק)
בשנת 2005 הקימה החברה בטורקיה בשטח של 10,000 מ"ר את המפעל הראשון בעולם לייצור סימיט והפכה גם ליצרנית דברי מאפה טורקיים קפואים, שנמכרים לצד המאפה הטרי בסניפיה. 40% ממחזור מכירותיה מקורו בבייגל הסימיט ובתה השחור שהיא מגישה תחת המותג שלה, למרות שהיא מציעה תפריט מגוון מארוחות בוקר ועד פיצה, כריכים ועוד.
בדומה ל"ארומה" של הישראלים היא פרוסה בכל פינה באיסטנבול. בשלב ראשון מייבא ויליגר לישראל מגוון של מאפים קפואים מתוצרתה: מבייגל ועד מאפים דמויי בורקס במילויים שונים.
החברה נכנסה בשנים האחרונות גם לתחום המאפים המתוקים, עוגות ועוגיות, ומאפים איטלקיים כמו פיצות. בנוסף פתחה החברה מפעל למאפים מתוקים שיימכרו גם הם בישראל.
השקת המוצרים תחל השבוע בבלעדיות ברשת שופרסל במקפיאים ייחודיים שיוצבו בסניפים ויישאו את הלוגו של "סימיט סאריי". בין המוצרים: מאפים במילוי תפוחי אדמה, גבינה ותרד, שיתחרו במוצרי הבורקסים הקפואים של חברות מעדנות, שלושת האופים ועוד. וכמובן גם סימיט קפוא במילוים שונים כמו גבינת קשקבל וזיתים.
2 צפייה בגלריה
אחד המוצרים הקפואים של סימיט סאריי
אחד המוצרים הקפואים של סימיט סאריי
אחד המוצרים הקפואים של סימיט סאריי
בשנת 2007 החלה החברה למכור זיכיונות לרשת שלה. את הסניף הראשון שלה מחוץ לטורקיה פתחה בהולנד ואחר כך בערב-הסעודית.
בשנת 2013 החברה החלה לספק מנות קייטרינג לחברות תעופה ובשנת 2014 פתחה סניף ראשון במנהטן, ניו-יורק. שנה לאחר מכן בלונדון, וגם באלג'יר, תוניס ומרוקו. החברה פיתחה אפליקציה להזמנת מוצרים ואיסוף עצמי.
ויליגר אמר ל-ynet ו"ממון" כי בכוונתו, בהמשך, לפתח גם את רשת בתי הקפה של המותג. שלא כמו בבתי הקפה בישראל, בטורקיה הסניפים משמשים גם כנקודת מכירה למוצרי החברה הקפואים, לריבות דבש ועוד.
בשנים האחרונות החברה יצאה בקמפיינים בטלוויזיה לקידום המוצרים הקפואים לצריכה ביתית של המותג לצד מאפים כמו פיצה שהחברה מוכרת בסניפים שלה.