סוכרזית, סחוג ושמרים: עוד מוצרים התייקרו בסופרמרקט, והמשותף להם - שטראוס מפיצה אותם עבור היצרניות הקטנות שמייצרות אותם. מוצרי סוכרזית של חברת ביסקול התייקרו ב-9%, מוצרי סחוג זהבי ב-14%, בצקי שמרית ב-3%, מוצרי שמרים יבשים של שמרית ב-2%-7%, שמרים טריים של שמרית ב-7% ותחליפי חמאה של שמרית (מרגרינה משמנים שונים) התייקרו ב-15%.
מוקדם יותר היום (ג') פורסם כי יבואנית המזון דיפלומט הודיעה לקמעונאים שתקפיץ את את המחירים של מוצריה, שביניהם היינץ, סטארקיסט, ג'ייקובס, פרינגלס ועוד, בעד 16%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
בכל הנוגע לשטראוס, המוצרים שיתייקרו למעשה עושים שימוש באמצעי ההובלה של שטראוס עבור הפצה לחנויות, סניפים ומרכזים לוגיסטיים. שטראוס מפיצה בנוסף גם את מיצי פרימור, טחינת הנסיך, חלב הארץ, על הלחם ומשק ויילר שלטענתה לא התייקרו.
חברת שטראוס אמנם לא הודיעה על העלאות המחירים הללו וטוענת בתוקף שהן לא קשורות אליה, אבל ברשתות טוענים שהדבר נעשה באופן מתוחכם כך שכל יצרן שלח להן מכתב בנפרד. "ייתכן שהם לחצו על שטראוס והיא הסכימה להעלאה אבל זה לא קרה בלי ידיעתה ובלי הסכמתה".
שטראוס היא יצרנית ישראלית של מוצרי חלב (שטראוס ויטבתה) שעלולים להתייקר בעקבות התייקרות החלב הגולמי ומייצרת גם שוקולד עלית, חטיפים מלוחים (תפוצ'יפס, צ'יטוס, דוריטוס) מוצרי יד מרדכי, טעם הטבע , מאסט, אנרג'י, קפה פלטינום, קפה עלית, סלטי אחלה ועוד. היא הבעלים של תמי 4 (שטראוס מים) ובין היתר היא מייבאת את קוואקר ואת קפן קרנץ'. בכיריה נחקרו לאחרונה ברשות לתחרות בעקבות אזהרה ששטראוס פרסמה בדו"חות הכספיים שלה לפיה היא עלולה להעלות מחירים.
משטראוס נמסר בתגובה כי: "שטראוס לא מעלה מחיר באף אחד ממוצריה. מדובר בעליית מחיר שביקשו החברות שמרית, סחוג זהבי וסוכרזית על רקע עליות חו"ג ואין לשטראוס כמפיצה שיקול דעת בנושא".