בית המשפט המחוזי מרכז הוציא היום (חמישי) צו עיכוב הליכים לחברת "רוטס טכנולוגיות חקלאיות ברות קיימא". בכך נעתר לבקשת החברה. השופטת עירית וינברג נוטוביץ החליטה למנות כמנהלת הסדר את עו"ד קרן רייכבך סגל. החברה הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט בקשה דחופה למתן צו עיכוב הליכים לצורך כינוס אסיפות ואישור הסדר נושים, זאת לאחר שצברה חובות והפסדים.
מדובר בחברה לטכנולוגיה חקלאית המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק טכנולוגיות קלאיות בנות קיימא. בבקשה נטען כי הטכנולוגיות מטפלות ומגבירות את ביצועי הצמח בתנאי מזג אוויר קשים, משפרות את כמות היבולים ואיכותם ומספקות פתרונות השקיה חסכוניים וברי קיימא, שאינם תלויים, בין היתר, ברשת החשמל או המים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בועז וכטל
בועז וכטל
בועז וכטל
(צילום: יאיר שגיא)
למעשה, החברה מציינת בבקשתה כי פיתחה מערכות טכנולוגיות חדשניות המסייעות לחקלאים להתמודד מול הקשיים האקלימיים הקיימים כיום, בין היתר בשים לב לשינויי האקלים. מהבקשה עולה כי מערכת שפותחה על ידי החברה ונחשבת לחדשנית היא מערכת בקרה לצורך ניהול טמפרטורות גידול השורשים הגדלים תחת הקרקע, וזאת באופן המשלב מערכת השקיה ודישון.
"בקשה זו מוגשת לאחר שהנהלת החברה בחנה את מלוא האפשרויות אשר עמדו בפניה לצורך פירעון החובות לנושי החברה ופעלה להגדיל את הכנסות החברה לצורך הבראתה וייצובה הפיננסי", טוענת החברה ומוסיפה כי היא סבורה כי אישור הסדר הנושים המוצע הוא הדרך הטובה ביותר בנסיבות העניין לפירעון החוב לנושים.
מהבקשה עולה כי החברה היא חברה ציבורית שהוקמה בשנת 2009 על ידי בועז וכטל (אקטיביסט שייסד את מפלגת עלה ירוק) ושרון דביר, אשר הם בעלי ניסיון בתחום החקלאות והאגרו-טק. בדצמבר 2017 הונפקו מניות החברה לציבור ונרשמו למסחר בבורסה באוסטרליה והחל מדצמבר 2023 המסחר במניות הוקפא. לאחר הנפקת המניות למסחר ולאור סבב גיוסי הון במסגרתם הוקצו למשקיעים שונים מניות, כיום וכטל מחזיק 0.318 אחוז ממניות החברה ודביר מחזיק 0.176 אחוז ממניות החברה בלבד. בועז וכטל משמש מנכ"ל החברה.
החברה מציינת בבקשה כי "חזונה של החברה הוא להמשיך ולפתח מערכות שיסיעו בהפחתת השפעת תנאי מזג אוויר קיצוניים על יבולים הגדלים בחממות ו/או בשדות פתוחים, במינימום אנרגיה והשפעות סביבתיות. בנוסף, החזון של החברה ומייסדיה כולל גם את הפיכת הטכנולוגיות הללו לנגישות לחקלאים מעוטי הכנסה ברחבי העולם".
עוד נטען בבקשה באמצעות פרופ' דוד האן ועו"ד שי מרק ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן ושות' כי במהלך השנים גייסה החברה כ-19 מיליון דולר אשר שימשו לצורך פיתוח מערכות החברה, ניהולה ועוד. עד כה החברה טרם הניבה רווחים לבעלי מניותיה. עוד עולה כי לאורך תקופת פעילותה, ספגה החברה הפסדים משמעותיים, הנאמדים בעשרות מיליוני דולר.
בבקשה נטען כי פעילות החברה עד לשנת 2022 (כולל) הסתכמה בהפסד כולל של כ-20 מיליון דולר. החברה מדגישה כי אין לה כלל חובות מובטחים ואין כל שיעבוד על נכסיה וזכויותיה. מהבקשה עולה כי לחברה חובות לעובדים בסך 516 אלף דולר אוסטרלי, חובות לספקים, מלווים ונותני שירותים בסך כ-2.4 מיליון דולר אוסטרלי וחוב למדען הראשי בסך 40 אלף דולר ארה"ב.
פורסם לראשונה: 14:05, 15.05.24