התעשייה האווירית תקים באבו דאבי מרכז להסבת מטוסי בואינג 777-300ER מתצורת נוסעים לתצורת מטען. החודש הודיעה התעשייה האווירית על השקת קו ההסבות הראשון בעולם למטוסי בואינג 777, הדגם המדובר שיוסב עבור חברת התעופה מאבו דאבי מתאפיין בטווח טיסה ארוך יותר מדגמי ה-777 הסטנדרטיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חטיבת התעופה של התעשייה האווירית חתמה על ההסכם עם Etihad Airways Engineering LLC, מקבוצת Etihad שנחשבת לקבוצת ענק בעולם התעופה. מרכז ההסבות החדש, שיפעל במרכז התחזוקה של החברה שנמצא באבו דאבי, יספק מענה לעלייה בביקוש העולמי למטוסי מטען מדגם זה. אתר ההסבות אבו דאבי יצטרף לאתרים נוספים בעולם שהתעשייה האווירית מתפעלת, בנוסף לקווי ההסבות הקיימים בקמפוס המרכזי של התעשיה שנמצא בנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
בואינג 777
בואינג 777
בואינג 777
(צילום: אלון רון, התעשייה האווירית)
מגפת הקורונה שינתה לבלי היכר את פני התעופה האזרחית בכל העולם, חברות תעופה רבות נאלצו לשנות מודלי פעולה. למרות הירידה בנפח ובביקוש לטיסות נוסעים ברחבי העולם, יש עלייה ניכרת בביקוש לטיסות מטען בתקופה הקורונה, דבר שהביא איתו עלייה טבעית בביקוש למטוסי מטען שיטוסו הן עבור חברות השילוח הבינלאומיות והן עבור חטיבות המטען של חברות התעופה. עם העלייה במחירי השילוח הימי, יותר ויותר גופים מנסים להשתמש בשילוח האווירי היכן שרק אפשר.
2 צפייה בגלריה
מימין: טוני דאגלס, מנכ"ל איתיחאד ויוסי מלמד, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה
מימין: טוני דאגלס, מנכ"ל איתיחאד ויוסי מלמד, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה
מימין: טוני דאגלס, מנכ"ל איתיחאד ויוסי מלמד, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה
(צילום: איתיחאד)
חברת התעופה Etihad Airways היא חברת תעופה מתקדמת ותיקה ומובילה, ומרכז התחזוקה המדובר הינו הגדול והמתקדם במזרח התיכון הפועל באישור של רשות התעופה האזרחית של איחוד האמירויות, ה-FAA (Federal Aviation Administration) וה-EASA (European Aviation Safety Agency). במרכז ההסבות יוסבו מטוסים מתצורת נוסעים לתצורת מטען, וכן יסופקו שירותי תחזוקה ושיפוץ מטוסים.
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "הקמת מרכז הסבות המטוסים המשותף עם חברת Etihad הינה עדות חיה להעמקת הקשר של התעשייה אווירית עם האמירויות, וחיזוק מעמד החברה באזור. אני סמוך ובטוח שהסכם זה יהווה את הבסיס לשותפויות נוספות עם חברות ממדינות המפרץ, שיצמיחו את הפעילות העסקית של החברה באזור".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לויהמנהל הכללי של התעשייה האווירית, בועז לויצילום: התעשייה האווירית
מנכ"ל קבוצת Ethihad, טוני דאגלס: "מטוס ה-B777-300ER הינו אטרקטיבי מאוד ללקוחותינו, והסבתו היא פריצת דרך טכנולוגית של ממש לאור העובדה כי זהו המטוס הראשון בגודל שכזה, שייספק מענה בתחום המטען. בנוסף לדרישה הגבוהה למטוסי מטען שאנו עדים לה, אנו רואים בהסבת המטוס דרך ירוקה יותר, רווחית יותר וחדשנית יותר עבור לקוחותינו, ודרך מצוינת להגשים את הערכים של החברה שלנו".