חבילות הסלולר מתייקרות
(צילום: מיקי שמידט)
חברת פלאפון לא תוכל לשווק מסלולי דור 5 בלבד ללקוחותיה: בהודעה שהוציא הערב (רביעי) משרד התקשורת, הוא מבהיר כי על חברות הסלולר להמשיך להציע חבילות מוזלות יותר של דור 4. "כלל חברות הסלולר מחויבות להמשיך לספק שירותי דור 4 לכלל הלקוחות, לרבות ללקוחות ‏המחזיקים במכשירים התומכים דור 5", נאמר בהודעה. ‏
פלאפון הודיעה השבוע כי תחל בקרוב לשווק חבילות דור 5 בלבד לכלל לקוחותיה החדשים, כך שלקוחות בעלי מכשירים שאינם תומכים בדור 5 יצטרכו לבקש מסלול דור 4 באופן מיוחד. בכך, החברה נקטה למעשה מהלך ‏של העלאת מחירים.
1 צפייה בגלריה
פלאפון ואקספון (We4G)
פלאפון ואקספון (We4G)
פלאפון ואקספון (We4G)
(צילום: מירב קריסטל, יח"צ)
מחירי דור 5 בפלאפון הם 129.90-54.90 שקל לחודש. בחלק מהמסלולים, פערי המחיר יכולים להגיע ‏לעשרות אחוזים לעומת חבילות דור 4. אם לא די בכך, פלאפון ביטלה את חבילת 49.90 שקל בדור 5, והיא גם נקטה שיטת מצליח, ביודעה שרק לקוחות אקטיביים יזכרו לבקש מסלול דור 4. בנוסף, אין לה יכולת לבדוק למי יש ‏מכשיר דור 5 או דור 4 בלי לפגוע בפרטיות הלקוחות.
כעת, לפי גורמים בענף, פלאפון תצטרך לסגת מתוכניתה זאת ולהמשיך לשווק לכל הלקוחות מסלולי דור 4 ‏ודור 5. כל זאת גם לנוכח העובדה שפחות משליש מהאנטנות הסלולריות בישראל הן אתרי דור 5. ‏
במקביל, השבוע נודע שחברת ‏Wecom‏ החליטה לייקר את מסלולי "מחיר קבוע לכל החיים" שלה ‏ללקוחות קיימים. היא העלתה שם מחירים מעבר להעלאת המע"מ, בטענה שגם המדד עלה. עם זאת, Wecom‏‏ וחברות נוספות כמו טלזר 019, 018 אקספון ורמי לוי תקשורת מציעות מחירים נמוכים לעומת ‏חברות הסלולר הגדולות, ומומלץ לצרכנים לעבור חברה אם המחיר החודשי גבוה מדי. כמו כן – כשמנוי ‏מבקש להתנייד מחברת סלולר, לעיתים קרובות נציגיה יציעו לו להישאר בחברה במחיר חודשי נמוך יותר. ‏
ממשרד התקשורת נמסר: "אנו ממליצים לציבור הלקוחות להמשיך ולבחון היטב את התנאים המוצעים להם על ידי ‏חברות הסלולר, ואת היקפי החבילות המוצעות אל מול צורכי הלקוחות. בשוק הסלולר פועלות חברות ‏רבות, גדולות וקטנות, ובעת הצורך ניתן לבצע מעבר מחברה לחברה בקלות ובמהירות".‏