רווחי חברת אל על ממשיכים להמריא: החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח שיא בסך 187 מיליון דולר לעומת 52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – זינוק של כ- 258%. גם ברבעון הקודם, השני של 2024, שברה חברת התעופה שיא, אז הרווח הנקי שלה עמד על 147 מיליון דולר. אל על שברה גם שיא בשורת ההכנסות עם מיליארד דולר לעומת 695 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023.
התוצאות המצוינות הן שילוב של רבעון חופשת הקיץ בו ישראלים רבים טסו לחו"ל, לצד העובדה שחברות התעופה הזרות נמנעות מלהגיע לישראל בעקבות המלחמה. כאשר אל על שולטת כמעט בלעדית בקווים הרווחיים לבריטניה וארה"ב. כתוצאה מכך, החברה הגיעה ברבעון השלישי לשיא תפוסה של מושבים במטוסיה – 93.8% לעומת 88.1% ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: ערן גרנות)
אל על חזרה ואמרה לאחרונה כי אינה מסוגלת לענות על כל הביקושים. החברה מציינת כי העלייה בתפוסה והגידול של 14% בהיצע המושבים, שהתאפשר תודות לחכירת מטוסים נוספים, תרמה עוד 48 מיליון דולר לרווחיה ברבעון.
עוד נתונים מעניינים: התשואה לנוסע משוקלל ק"מ עלתה בשיעור של 15% בעקבות שינוי תמהיל היעדים של אל על, כאשר היא חדלה לנסוע ליעדים פחות רווחיים עבורה לטובת הקווים ללונדון ולארה"ב. יש לציין כי מניית אל על זינקה בשנה האחרונה בכ-220%, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל.
התוצאות הטובות הכפילו את ההון העצמי של החברה, שרק ברבעון האחרון הפך לחיובי אחרי שנות המשבר שלה בקורונה, שכמעט הביאו אותה להתמוטטות ולרישום הערת עסק חי בספריה. החוב של אל על ממשיך לקטון, והוא עומד כיום על 376 מיליון שקל לעומת 1.43 מיליארד שקל בסוף 2023.

מנכ"לית אל על: "יש מחסור עולמי במטוסים וטייסים"

מנכ"לית החברה דינה בן טל גננסיה: "חברת אל על פועלת במתכונת חירום כבר יותר משנה, כאשר מטרתנו היא להבטיח שהשמיים יישארו פתוחים בין ישראל לעולם. זהו מהלך חיוני להמשך הפעילות העסקית הכלכלית והדיפלומטית במדינה. תעופה מהווה עורק מרכזי לחיים בישראל ובשעה שיותר חברות תעופה זרות טרם שבו לפעול, השוק ימשיך להיתקל באתגרים וביקושי הנוסעים לא יתייצבו לאורך כל חודשי המלחמה ובייחוד ברבעון הנוכחי. אנחנו ממשיכים לחוות ביקוש מוגבר לטיסות אל על, שגבוה משמעותית ביחס לקיבולת המושבים שביכולת החברה להציע. אנו עושים כל העת מאמצים תפעוליים להגדלת היצע המושבים ככל הניתן, זאת על מנת למצוא פתרונות ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים מישראל ואליה.
"אנחנו ממשיכים לנהל מדיניות מחירים מוקפדת ולפעול באופן אקטיבי להגבלת מחירי הכרטיסים באמצעות קביעת מחירי גג לנוסעים עבור טיסות הלוך-חזור לכלל יעדי אל על, זאת בנוסף לארבעת היעדים שהגדרנו במחיר קבוע ואחיד - לרנקה, וינה, אתונה, ודובאי. מהלך זה חידד לנו את ההבנה כי קביעת מחיר אחיד, בשילוב גמישות בביטול הכרטיס, מייצרת זמינות ונוחות עבור הצרכן להזמנה מראש, אך מביאה ל'סתימת' הטיסות מראש, מה שלא מאפשר לנו לנהל את מלאי המושבים בצורה מיטבית.
"יש מחסור עולמי במטוסים וטייסים, מי שעוקב אחרי ביצועים של חברות התעופה, הכנסות גדלו ב-10% בעולם בגלל תוספת קיבולת ודחיפה של מחירים. הולך להיות מאוד לחוץ בשנים הקרובות, חברות מבטלות קווים כי אין מנועים. רק 8% מהזמנות למטוסים שכבר הוגשו בעולם סופקו. הציבור הישראלי בחר בתעופה ישראלית כי הוא לא אוהב חלופה של קונקשנים, שמציעות החברות הזרות שעוד טסות לישראל".