בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בשבוע שעבר הגשת תביעה ייצוגית נגד אלבר ציי רכב. בכך, אישרה השופטת מיכל אגמון גונן בקשה לאישור תביעה ייצוגית במסגרתה נטען כי אלבר גבתה מלקוחותיה תשלומים בעבור שירותי השכרת רכב, באופן הנוגד את הסכמי השכרת הרכב עליהם חתמו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבקשה הוגשה על ידי לקוח ששכר ביולי 2019 מאלבר רכב מהתאריך 17 ביולי עד 16 באוגוסט, כאשר בסופו של דבר תקופת ההשכרה הוארכה עד 19 באוגוסט 2019. במסגרת הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, טען המבקש כי במעבר על חשבוניותיו הבחין כי החישוב בהן נעשה לפי שיטת ההמרה ל-30. לפי השיטה, אלבר כופלת את מספר ימי ההשכרה בפועל בתעריפים היומיים השווים לשיטתה ל-1/30 מהתעריף החודשי.
1 צפייה בגלריה
אלבר
אלבר
אלבר
(צילום: יח"צ)
המבקש טען כי יצר קשר עם שירות הלקוחות של אלבר, במטרה לנסות ולברר מדוע חולק התעריף החודשי ב-30, למרות שבחודש אוגוסט ישנם 31 ימים. טענתו המרכזית של המבקש היא כי אופן חישוב התעריף החודשי לפי שיטת ההמרה ל-30 נוגדת את הדין ואת ההסכם בין הצדדיים.
השופטת קבעה כי אלבר הפרה לכאורה את הוראות חוק הגנת הצרכן עת הטעתה את המבקש בנוגע למחיר עבור שירות השכרת הרכב. עוד עולה מההחלטה כי אלבר שינתה מאז את ההסכם מול לקוחותיה, שכן הבינה את הבעייתיות הטמונה בניסוחו הקודם של ההסכם ושינתה אותו.
השופטת קבעה כי "עד ליום תיקון הסכם השכרת הרכב, ביום 19 בספטמבר 2020, פעלה אלבר על פי הסכם שלשונו לא ברורה ושלא תאמה את אופן גביית התשלום מלקוחותיה בפועל. בחיוב תוספת יחסית עבור היום ה-31, בחודשים הרלוונטיים, ובחישוב התשלום בשיטת ההמרה ל-30, על אף שאלה אינם מצוינים בהסכם, הטעתה לכאורה אלבר את לקוחותיה בדבר המחיר שסוכם ושנגבה בפועל".
השופטת קבעה כי הקבוצה בשמה תנוהל התובענה הייצוגית תהייה: "כלל הלקוחות, לרבות לקוחות עסקיים, ששכרו רכב מאלבר ציי רכב מ-9.9.12 ועד ליום 9.9.2019 בתעריף שלגביו נקבע בהסכם כי יהיה 'חודשי' או 'לחודש', ובפועל חוייבו על ידי אלבר בתשלום נוסף בחודשים המונים 31 ימים, שחושב לפי תעריף יומי ביחס של 1/30 מן התעריף החודשי שסוכם".
מחברת אלבר נמסר בתגובה: "לפני כשנתיים הוגשה תביעה דומה שנדחתה בבית המשפט. אנו מאמינים כי עם הצגת כל העובדות שבידינו, כך גם יהיה דינה של עתירה זאת להידחות".