ל-ynet נודע כי עד כה שילם המוסד לביטוח לאומי כבר עבור 101 אלף עובדים שנאלצו להיעדר מעבודתם עקב בידוד סכום כולל של 157 מיליון שקל.
חוק הבידוד הנוכחי יהיה בתוקף רק עד ל-31 בדצמבר, דהיינו עוד כשלושה שבועות, והממשלה תצטרך להחליט אם להאריכו. היום (חמישי) הודיע המוסד לביטוח לאומי על הארכה של התקופה בה המעסיקים יכולים להגיש בקשות לקבלת תשלום רטרואקטיבי על הימים שהורים נעדרו בשל הבידוד של ילדיהם, כך שניתן יהיה להגיש את הבקשה על ל-20 בינואר הקרוב. זאת בתנאי שהעובדים דיווחו בזמן אמת על כניסת הילד לבידוד בין התאריכים 21 באפריל השנה ל-31 בדצמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים
בדיקות קורונה לילדים
בדיקות קורונה לילדים
(צילום: ריאן פרויס)
בחוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) נקבעו הכללים לזכאות עובדים לתשלום דמי בידוד מאת המעסיק, ונקבעה חלוקת הנשיאה בנטל התשלום בין המדינה, המעסיקים והעובדים. כעת, מימון עלויות רוב ימי הבידוד מתחלקים בין הממשלה למעסיקים (חצי-חצי), וזאת לאחר שבג"ץ אסר להצהיר על ימי בידוד כימי מחלה, כך שהעובד עצמו נושא רק בעלות יום הבידוד הראשון.
בחודש דצמבר 2020 החל בישראל מבצע לחיסון האוכלוסייה ובמקביל נקבע כי מי שהתחסן או החלים מהמחלה יהיה פטור מחובת בידוד. מאידך, בשל התפשטות וריאנט דלתא של נגיף הקורונה החדש, גם מחוסן או מחלים נדרש בנסיבות קונקרטיות לשהות בבידוד, ולכן גם הוא יהיה זכאי למלוא דמי הבידוד, בנוסף להורים לילדים שנדרשים להיות בבידוד. לאור אלה, תוקן החוק והותאם למצב החדש שנוצר.
2 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר
(צילום: הדר יואביאן )

החוק הנוכחי קובע:

  • המתווה לתשלום דמי בידוד הוארך עד ל-31 בדצמבר השנה.
  • עובד ששהה הבידוד בשל ילדו (ילד מתחת לגיל 16) יהא זכאי לדמי בידוד וזאת על אף שבהיותו מחוסן לא נדרש בעצמו לבידוד. הוראה זו תחול רטרואקטיבית מיום 1.1.2020. בתוך כך, גם הורים שאינם התחסנו ושאינם מנועי חיסון, יהיו זכאים לתשלום מלא דמי הבידוד אם נדרשו לשהות בבידוד עם ילדיהם. יצוין כי הורים יכולים להיעדר לסירוגין במהלך תקופת הבידוד של ילדם.
  • עובד שלא התחסן ושאינו מנוע חיסון יהיה זכאי לתשלום בשיעור של 75% מדמי הבידוד בכפוף לעמידה בתנאי החוק.
יצוין, כי משרד האוצר ישפה את המוסד לביטוח לאומי על כל הוצאותיו שהוציא לשם ביצוע חוק הבידוד.