סטארט אפ הסייבר פייר-דום (firedome) הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו לפתיחת הליכים לאחר שצבר חובות של כ-4.3 מיליון שקל. מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה הוא מוטי שקולניק, שהיה מנהל יחידת הסייבר במשרד ראש הממשלה.
במסגרת הבקשה טוענת החברה באמצעות עוה"ד אמיר דולב ולוטם דיין ממשרד מיתר כי היא חברת סייבר הגנתי שפיתחה מוצר תוכנה להגנה על מכשירי "אינטרנט של הדברים" (כל ציוד המחובר לאינטרנט פרט למחשבים וטלפונים ניידים). המוצר הושק ומשרת היום לקוחות. עוד נטען כי לאחרונה החברה החלה בפיתוח מוצר נוסף לטובת הגנה מפני התקפות על רשתות ארגוניות, אך פיתוח המוצר לא הושלם. "למרבה הצער, החברה לא הצליחה לעמוד ביעדיה, אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה ועל כן החליטה לעצור את פעילותה", נטען בבקשה.
1 צפייה בגלריה
האקרים פורצים למחשבים
האקרים פורצים למחשבים
(צילום: Shutterstock)
עוד נטען כי החברה שהוקמה ב-2018 חדלת פירעון ונוצרו לה התחייבויות לספקים ונותני שירות שמועד תשלומם חלף. כמו כן טרם שולמו משכורת עובדים לחודש יוני 2024 ועד למועד תום העסקתם בחודש יולי 2024, וזאת בנוסף לחובות נוספים לעובדים בגין גמר חשבון.
עוד טוענת החברה כי לאחרונה ובאופן מפתיע קיבלה הודעה כי משקיע מוביל של החברה לא יוכל להשתתף בסבב השקעה. "מיד בסמוך לקבלת ההודעה ולנוכח היקף המזומנים שנותרו בחברה שלא איפשר המשך הפעלת, קיבלה החברה החלטה על הפסקת פעילותה", נכתב.
כמו כן נטען כי מכיוון שלא נמצאו המקורות הכספיים הדרושים למימון החברה, ולא נראה כי כרגע יש פתרון לגרעון התזרימי שנוצר, לא נותרו מהלכי הצלה בידי חברי הדירקטוריון והם נדרשו לעצור את פעילות החברה כדי להימנע מהגדלת הגרעון. דיון נקבע ל-3 בנובמבר.