יוניקורן הסייבר Wiz, שאסף רפפורט הוא בין מייסדיו, מעביר את חשבונותיו העסקיים. החברה תשאיר בארץ כספים לניהול ענייניה השוטפים כגון שכר עובדים, שכ"ד והוצאות שונות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מייסדי החברה הם בין מובילי המחאה של תעשיית ההייטק נגד המהפכה המשפטית של בנימין נתניהו ויריב לוין.
1 צפייה בגלריה
אסף רפפורט מייסד Wiz
אסף רפפורט מייסד Wiz
אסף רפפורט מייסד Wiz
(מאור שלום סוויסה)
לפני כשבועיים הודיעהחברת ההייטק פאפאיה גלובל כי החליטה "להוציא את כל כספי החברה מישראל". מיד אחריה הצטרפו גם קרנות ההון סיכון דיסרפטיב ודיסרפטיב AI של טל ברנח והודיעו גם הם על כוונתם להוציא את כספי הקרן מישראל והעברתם לחו"ל. הקרנות מנהלות יחד 250 מיליון דולר.
עינת גז, מנכ"לית ומייסדת החברה, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב, אך מתבקש".
פאפאיה גלובל היא חברת תוכנה ישראלית שפיתחה מערכת מבוססת מחשוב ענן לניהול עובדים, חישובי שכר, הטבות ותשלומים, עבור חברות ותאגידים גלובליים. מדובר באחת מחברות ההייטק הגדולות בישראל, אשר מעסיקה כ-750 עובדים ברחבי העולם ובספטמבר 2021 גייסה 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר.