לפעמים נסיעה במכונית מפוארת יכולה לסבך אתכם. כך קרה למשל לאדם בעל חובות שצו הפטר שהוצא לו בוטל לאחר שנטען כי הוא נסע בג'יפ יוקרתי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
רשם חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, הורה על ביטול צו הפטר שניתן לחייב, המיוצג על ידי הסיוע המשפטי, בהליך חדלות פירעון והורה על מינוי נאמן. מדובר בצו הפוטר את החייב לאחר תקופה מחובותיו שטרם נפרעו לאחר שהתנהל בתום לב.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
אילוס אילוסטרציה נהג הגה מכונית רכב
נטען כי החייב "משתמש באופן קבע באופנוע ובג'יפ קדילאק"
(צילום: shutterstock)

במסגרת ההליך קבע הרשם, כי נסיבות החייב נכנסות לגדר ההלכה של בית המשפט העליון (הלכת לשצ'נקו), לפיה כאשר אדם עם מוגבלות וקצבת הנכות היא הכנסתו היחידה והוא לא יכול לעבוד, הוא לא ישלם צו תשלומים במסגרת הליך חדלות הפירעון. לכן, בחר הרשם שלא למנות לו נאמן בתיק. לאחר שהגיש החייב דוחות דו-חודשיים, ולאחר שהרשם ביקש מידע משלים לגבי מצבו הכלכלי וזכויותיו, בדצמבר האחרון ניתן לחייב הפטר חלוט, לאחריו הגישה הנושה של החייב בקשה לעיון מחדש בהחלטה.
במהלך דיון שהתקיים בפני הרשם הציג בא כוח הנושה תמונות וסרטוני וידיאו, שלטענתו נלמד מהם באופן ברור, כי החייב מנהל חיים מקבילים. לדבריו, "מצד אחד חיים שתואמים לכאורה לחדלות פירעון ומחזיק באישורים רפואיים, ומנגד חיים שונים במסגרתם היחיד משתמש באופן קבע באופנוע, בג'יפ קדילאק, עובד במסעדה שהוא בנה יחד עם אחרים".
מנגד טען בא כוח החייב כי החייב קיבל הפטר לאחר שהמציא את כל האישורים להראות מצידו שאין לו נכסים. עוד נטען כי הג'יפ הוא של אחיו והוא קיבל שלילה וכי החייב לא עובד.
כן נטען כי הג'יפ כיום שווה כמה עשרות אלפי שקלים.
לאחר חקירת החייב על ידי ב"כ הנושה ועל ידי הרשם נקבע, כי הצדדים מסכימים לביטול ההפטר ולמינוי נאמן אשר יבדוק את טענות הנושה כפי שפורטו בדיון. הרשם הורה על ביטול ההפטר ופתיחת תיק חדלות הפירעון מחדש וכן על פתיחת כל התיקים הפרטניים, ותינתן בהמשך החלטה על מינוי נאמן.