הדולר ממשיך לטפס יום רביעי ברצף, ועולה היום ב-1% ל-3.73 שקלים. המטבע האמריקאי ברמה הגבוהה שלו מאז ה-14 למאי. היורו עולה ב-0.6% ל-4.03 שקלים.
תשואות האג"ח האמריקאיות בשיא של חודש, אך תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים בשיא מ-2011 על 5.09%. המשקיעים צופים ריבית גבוהה לזמן ממושך יותר, הן בשוק המקומי והן בשוק האמריקאי.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
ישראלים רבים ששילמו במשך שנים על ביטוח סיעודי, מתקשים ברגע האמת לקבל את הכסף מחברות הביטוח הסיעודי. מדובר בקצבאות שמסתכמות באלפי שח בחודש ועשויות להצטבר למאות אלפי שח בסה״כ.
ציר פילדלפי בשליטת צה"ל. כמו כן, סוריה דיווחה אמש על "תקיפה ישראלית" באזור חומס, שם, לפי הדיווחים - היעד היה משאיות של חיזבאללה שנשאו נשק. על פי הדיווחים, שלושה פעילי חיזבאללה ממוצא סורי נהרגו בתקיפה. משרד ההגנה הסורי טען כי ישראל תקפה גם מבנה בעיר החוף בניאס, שם נהרגה ילדה ונפצעו 10 בני אדם נוספים.
בשווקים הבינלאומיים היורו והפאונד יורדים כל אחד ב-0.1% מול הדולר שנחלש ב-0.4% מול הין. מול סל 6 המטבעות המוסילים הדולר עולה ב-0.1% ל-105.110 נק'.
"מחד, דיבורים על הפסקת אש ו/או הפסקת המלחמה כליל צפויים להערכתי להוריד את שער הדולר ל-3.5 ואף מתחת לזה. מאידך, הסלמת המלחמה עלולה להוביל לעלייה של שער הדולר לאזור 3.8 ואף למעלה מכך.
"ניתן לראות, אם כך, כי הסיבות שהביאו לעלייה בשער הדולר/התחזקות השקל הן קצרות מועד, ואכן ללא הרפורמה המשפטית וללא המלחמה, בהתבסס על הנעשה בשווקים, שערו הריאלי של הדולר 'צריך' להיות סביב 3.2-3.3 שקלים. קשה עד בלתי אפשרי לנבא תנועות מט"ח בטווח הקצר אך הכיוון לטווח הארוך בהיעדר שינויים קיצוניים הוא די ודאי".
ועידת האנשים של המדינה 2024 - עובד לשנות - ארנון בר דוד, יו״ר ההסתדרות
(צילום: סנטרל הפקות)