האם פקטורי 54 תצליח להביא את חוויית בוטיקי האיפור והביוטי של לונדון וניו יורק לישראל? קבוצת אירני, הבעלים של פקטורי ויבואנית של מותגי יוקרה, מתכוונת לפתוח רשת בשם פקטורי ביוטי, למוצרי ביוטי וסקין קר. הפתיחה תוכננה לנובמבר אך נדחתה. יימכרו שם מותגי איפור אינדי, מותגי טיפוח שלא נמכרו עד כה בישראל ובשמי נישה. כלומר: הבשורה תהיה בחוויה ולא במחיר. הקבוצה נמצאת במו"מ עם קבוצות הקניונים ומתעתדת לפתוח רשת חנויות של 200-150 מ"ר, כשהראשונות ייפתחו ככל הנראה במתחם פקטורי החדש בב"ש ובקניון רמת אביב.
לישראליות המשתוקקות לסניף של ספורה בישראל, יש פה בשורה, אבל ככל הנראה, הרשת החדשה תהיה דומה יותר למתחם הביוטי בסלפרידג'ס וקיבלה השראה דווקא מרשת End בסוהו לונדון, שמוכרת מותגי יוקרה צעירים כמו בשמים ומוצרי סקין קר של קום דה גרסון, דיפטיק, ארל אוף איסט, מאלין וגטס. אחד המותגים שהרשת תמכור בבלעדיות יהיה ולנטינו ביוטי, של לוריאל, מותג איפור קוטור.
3 צפייה בגלריה
ולנטינו ביוטי. המותג יימכר בבלעדיות ע"י הרשת החדשה
ולנטינו ביוטי. המותג יימכר בבלעדיות ע"י הרשת החדשה
ולנטינו ביוטי. המותג יימכר בבלעדיות ע"י הרשת החדשה
(צילום מסך מתוך האתר https://www.valentino-beauty.us/makeup)
באתר פקטורי 54 ניתן לראות את הכיוון של הרשת כיום, אם כי המגוון שם מצומצם. נמכרים שם מותגי טיפול ובשמים יבוא של לוריאל, אסתי לאודר ושסטוביץ כמו ד"ר ברברה, ספורטי אנד ריץ', אוגוסטינוס באדר, ג'ו מלון, ביירדו, קיליאן פריז, פרדריק מאל וטום פורד. ניתן להניח שברשת החדשה המגוון יורחב גם למותגים צעירים יותר ברוחם וכן כאמור למותגי איפור, שכרגע לא נמכרים באתר.
אלה המחירים באתר כרגע: סבון נוזלי של לואווה נמכר שם ב-349 שקל ל-360 מ"ל; באלם 15 גרם של ספורטי אנד ריץ' נמכר ב-149 שקל. מסכת פנים 50 מ"ל של ד"ר ברברה נמכרת ב-590 שקל; קרם פנים 30 מ"ל של אוגוסטינוס באדר נמכר ב-785 שקל; סרום פנים רטינול 30 מ"ל של אותו מותג נמכר ב-1,499 שקל ופורטרט אוף אה ליידי או דה פרפריום של פרדריק מאל נמכר ב-1,455 שקל ל-100 מ"ל.
3 צפייה בגלריה
חלק מהבשמים שנמכרים באתר של פקטורי 54
חלק מהבשמים שנמכרים באתר של פקטורי 54
חלק מהבשמים שנמכרים באתר של פקטורי 54
(צילום מסך מתוך האתר של פקטורי 54)
בישראל פועלות רשתות כמו סקארה וביוטי קר בטווח המחירים הנמוך ובטווח האמצע רשתות כמו אפריל, סופר-פארם, המשביר ובי פארם. בדיוטי פרי נמכרים גם מותגי יוקרה והישראליות קונות הרבה גם באתרי אינטרנט מהארץ ומחו"ל ולא רק בזול. תחום בשמי הנישה פרץ בשנים האחרונות והמחירים שם גבוהים.
גם חברות המאס מרקט רוכשות בשמי נישה ומותגי אינדי (לוריאל למשל השקיעה לאחרונה במותג אמי שמיועד לנשים כהות עור). במקביל הן תמיד מכרו מותגי יוקרה. לדוגמא, לוריאל מחזיקה במותגים כמו ארמני ואיב סן לורן; והמותג אסתי לאודר מציע קרמים באלפיים שקל ומוכר מותגים כמו ארין, קיליאן, טום פורד וג'ו מלון כשהאחרונים כבר נמכרים באתר פקטורי 54.
3 צפייה בגלריה
חנות של END. בפקטורי 54 לקחו השראה מהרשת
חנות של END. בפקטורי 54 לקחו השראה מהרשת
חנות של END. בפקטורי 54 לקחו השראה מהרשת
(צילום מסך מתוך האתר www.endclothing.com)
בעקבות הגידול בתחום בעולם, יש רעב אדיר למותגים חדשים בארץ, שאת חלקן הצרכניות מכירות מחו"ל. יש גם תחומים ספציפיים שנמצאים בהתפוצצות מותגים בעולם, כמו טיפוח השיער למשל, שהצמיח הרבה מאוד תת קטגוריות חדשות כמו סרום לשיער ושמן מולקולרי. כך למשל, זארה השיקה בארה"ב ובאירופה קו של מוצרי שיער, שכולל בין היתר באלם לשיער וספריי ים. באיפור וטיפוח העור יש אינסוף מותגים, עם דגש על חדשנות, קיימות ושקיפות רכיבים. טיפוח ציפורניים הפך לקטגוריה עצומה ויש גם הרחבה של מותגי טיפוח למותגי ניקיון הבית. לצד כל אלה התפתחה בארץ ובעולם אהדה למותגי קוסמטיקה קוריאנית ויש חיפוש מתמיד של צרכניות טרנדיות אחרי מותגים עם ערך מוסף מסקנדינביה למשל ומוצרים משלימים להזרקות וניתוחים קוסמטיים.
ואגב ספורה – היא נחשבת לאחת הרשתות האהודות על ישראלים ונעשו לא מעט ניסיונות להביא אותה לישראל. היא מעוצבת כרשת ממתקים עם מבחר מפתה של מוצרים ומותגים שישראליות אוהבות ולא ניתן להשיג באופן מסודר בישראל. בין היתר נמכרים שם: דראנק אלפנט, לנאז', גלואו רספי, מילק, סאמר פריידייז ומותגים של אושיות כמו שני דרדן, ריהאנה (פנטי) וסלינה גומז (רייר ביוטי).