עשרה נוסעים שנתקעו במשך יומיים בתאילנד בגלל שטיסתם של אל על לארץ נדחתה מספר פעמים, הופתעו לגלות שבעוד שאל על מסרבת להעביר להם פיצוי מלא, כך לטענתם – היא העבירה פיצוי לשני לקוחות אחרים מאותה הטיסה במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו נגדה.
הדבר המרגיז לכאורה התגלה במסגרת תביעה שהגישו לאחרונה עשרת הנוסעים נגד חברת התעופה, בסך של 205,404 שקלים. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורך הדין ישראל וינברג, מצויין כי הטיסה שהייתה אמורה להמריא מפוקט שבתאילנד לתל אביב ב-1 באפריל נדחתה פעמיים ויצאה רק כעבור 48 שעות, שבהן הנוסעים טורטרו בין שדה התעופה למלונות.
לפי התביעה, הטיסה הייתה אמורה לצאת מפוקט ב-22:30, אלא שרק לאחר שהנוסעים סיימו את הליך הצ'ק אין הם התבשרו שהטיסה מתעכבת ולאחר מכן שהטיסה בוטלה ותצא רק למחרת. במהלך השעות הקטנות של הלילה פוזרו הנוסעים בבתי מלון. בהמשך הלילה עודכנו הנוסעים שהטיסה תצא בשעה 12.30, אלא שגם בשעה זו הטיסה לא יצאה וכשהגיעו הנוסעים לשדה התעופה בבוקר נמסר להם שהטיסה נדחתה לשעה 19:00. לבסוף, גם טיסה זו בוטלה ואל על הודיעה לנוסעים המותשים שיבחרו בתי מלון על דעתם ואל על תחזיר לכל נוסע סכום של עד 200 דולר עבור המלון. יום למחרת, יומיים אחרי המועד המקורי של הטיסה, הנוסעים התבשרו שהטיסה תצא בשעה 17:00 – ולאחר עיכוב נוסף הם המריאו לארץ בשעה 18:00.
לטענת עורך הדין וינברג שמייצג עשרה נוסעים מהטיסה, רובם לא קיבלו פיצוי ושלושה מתוך העשרה קיבלו פיצוי חלקי בלבד של כ-3,400 שקל, ושניים מתוכם עוד 100 דולר עבור החזר מלון. לאחר שהחברה סירבה לפצות אותם, העשרה הגישו את התביעה נגדה. לטענת עו"ד וינברג, מכיוון שמדובר בשתי טיסות שנדחו ביותר משמונה שעות כל אחד, מגיע לכל נוסע פיצוי של כ-6,800 שקלים בנוסף להחזרים ופיצויים נוספים.
אלא שבמהלך הליך התביעה, התברר לתובעים כי בעוד שאל על מסרבת לפצות אותם, היא הסכימה לפצות שני נוסעים אחרים מאותה טיסה שתבעו אותה, והגיעה איתם להסכם פשרה שבמסגרתו שילמה כ-6,000 שקלים לכל אחד. עו"ד וינברג טוען כי "חברת אל על התנערה מאחריות ובכתב ההגנה שמסרה לבית המשפט טענה שלנוסעים לא מגיע כל פיצוי. בעוד התיק מתנהל בבית המשפט גיליתי, ביחד עם עו"ד לאוניד לנדו ממשרדנו, כי אל על דווקא פיצתה שני נוסעים אחרים מאותה טיסה שהגישו תביעה נגדה. משמע שעורכי הדין של אל על הסתירו את אותה פשרה מעשרת הנוסעים האחרים, ואף סירבו להעביר את פרוטוקול הדיון ואת החלטת בית משפט השלום בראשל"צ העוסקת באותה טיסה. לאור החלטה זו נאלצנו להגיש בקשה לעיין בתיק ובפרוטוקול, והשופט קיבל את הבקשה".
עוד אמר עו"ד וינברג ל-ynet כי "חברת אל על נהגה בחוסר יושר ובחוסר הגינות וניסתה לנצל את מעמדה כחברה גדולה נגד האדם הקטן ונהגה בדרך של הסתרה ופגיעה בנוסעים תמימים. לא זה מה שהיינו מצפים מחברת תעופה הוגנת ובמיוחד מחברת תעופה לאומית, וכל זאת לאחר שכבר פגעה בנוסעי הטיסה וביטלה פעמיים את הטיסה. הודענו לשופט כי לאור עמדת אל על בתיק של העשרה יש לנהל את התיק ואנו נשמיע את הראיות".
מאל על נמסר בתגובה: "אל על העניקה לנוסעים שירותי סיוע מלאים, בנוסף לפיצוי הנדרש בגין העיכוב, זאת בהתאם לחוק שירותי תעופה. טענות התובעים חסרות כל יסוד ואנו נציג את טענותינו בפני בית המשפט".