סלינה ישראל תפטר עשרות עובדים בארץ ותצמצם פעילות: הקבוצה במו"מ להחזיר נכסים שמפסידים. בישראל היא מעסיקה כ-400 עובדים ומפעילה 9 אתרים, ובהם המלון בחוף הים של תל-אביב שכיום מתקשה לאור התפוסה הנמוכה בעיר, גלמפינג במכתש מצפה רמון והוסטל בעיירה, המתחם בקריית ענבים, המתחם בבית אורן והמתחם בכנרת. לאחרונה עזבה סלינה את המלון שהפעילה בנווה צדק.
הנכסים לא בבעלות סלינה, אלא היא שוכרת אותם מבעליהם או פועלת בשת"פ עם הבעלים. כעת הרשת במו"מ עם חלק מבעלי הנכסים כדי להפסיק את הפעילות שלה בהם ולסיים את חוזי השכירות. 6 מתוכם משועבדים לחברת חג'ג', שאיתרה והסבה אתרים לסלינה. חלקם בבעלות אחרים, כמו המלון בתל-אביב שמבנהו שייך לאוליגרך רומן אברמוביץ'. המתחם בבית אורן שייך למוש בן ארי ולאורי גוטליב, ומתחם הנופש בכנרת שייך לאדם פרטי. במצפה רמון שייכים האתרים ליזם סמי אל־קרינאווי. יש לציין כי הפעילות בישראל הייתה רווחית בעבר.
1 צפייה בגלריה
מייסדי סלינה
מייסדי סלינה
מייסדי סלינה
(צילום: נאסד"ק)
רפי מוסרי, מייסד סלינה, אמר ל-ynet: "סלינה ישראל, בלי קשר למצב חברת האם הבריטית, חווה קשיים בעקבות המלחמה. אנשים מתקשרים למלונות ושואלים אם סלינה נסגרת. זה לא נכון. אנחנו מבצעים תוכנית הבראה, נעשה התאמות, אבל הכוונה להמשיך להפעיל את סלינה ישראל. אנחנו מנסים תהליך התייעלות ונצמצם את המטה".
לדברי מוסרי, "אנחנו במו"מ להחזיר שני אתרים מפסידים ולהוריד שכירויות. אף אחד לא חזה שהמלחמה תימשך כמעט עשרה חודשים. כל מי שיש לו מלונות בארץ חווה אירוע. אין תיירים. הלינות בתל-אביב ירדו ב-60%".
מוסרי הוסיף: "לפי תוכנית העבודה שלנו היינו אמורים להיות בישראל עם הכנסות של 12 עד 13 מיליון שקלים בחודש. בגלל המלחמה אנחנו עם הכנסות של 7-6 מיליון שקלים. הישראלים ממלאים את האתרים שלנו בסוף השבוע, אבל הבעיה היא באמצע השבוע. לצד זה שאין תיירים - גם חברות היי-טק מצמצמות הוצאות - יש פחות אנרגיה לימי כיף".
כרגע עדיין לא ברור גורלה של סלינה: דירקטוריון חברת האם הרשומה בבריטניה הודיע בשבוע שעבר כי חברת האם הגיעה לחדלות פירעון, לאחר שהפסדיה נמשכו והיא רשמה גירעון מצטבר של 725 מיליון דולר. כעת מונו לה מנהלים חיצוניים שבוחנים פתרונות שונים - כולל מכירת כל חברות הבנות או חלקן. מוסרי טוען כי תהליך חדלות הפירעון הוא של חברת האם בלבד, אך אם לא ימצא פתרון למצב, הוא עלול להשפיע גם על חברות הבנות.