התעשייה האווירית פירסמה היום (רביעי) את דוחותיה לשנת 2023, מהם עולה כי מדובר בשנה המוצלחת ביותר מאז הקמת החברה. הביקוש העולמי לציוד צבאי שזינק מאז מלחמת אוקריאנה והמלחמה בישראל ברבעון האחרון של השנה סידר לתעשייה האווירית צבר הזמנות בסך של 18 מיליארד דולר ב-2023, בהשוואה ל-15.6 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
היקף המכירות גדל ב-7% לכ-5.3 מיליארד דולר - הגבוה ביותר בתולדות החברה. כמו כן נרשם גידול של 49% ברווח הנקי לסך של כ-318 מיליון דולר - גם הוא הגבוה ביותר מאז ומתמיד. נתח המכירות של החטיבות הצבאיות בשנת 2023 עלה בכ-9.4% לכ-4.4 מיליארד דולר ובמכירות חטיבת הטילים והחלל נרשם הגידול הגדול ביותר מבין חטיבות התעשייה האווירית. גידול ניכר נרשם גם במכירות חברת הבת אלתא - יצרנית מכמ"ים לכיפת ברזל, החץ וקלע דוד.
1 צפייה בגלריה
בועז לוי, בני גנץ ועמיר פרץ
בועז לוי, בני גנץ ועמיר פרץ
התעשייה ה אווירית
נתח המכירות לייצוא בשנת 2023 הסתכם בכ-3.8 מיליארד דולר (כ-71%) ולשוק המקומי בכ-1.5 מיליארד דולר (כ-29%), זאת לעומת כ-3,607 מיליון דולר (כ-73%) וכ-1,366 מיליון דולר (כ-27%) בשנת 2022, בהתאמה.
בתוך כך, הרבעון הרביעי של השנה, שהתאפיין בפרוץ המלחמה בארץ, כאמור, שבר שיאים בפני עצמו: הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-79 מיליון דולר בהשוואה ל-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. סך המכירות ברבעון הסתכמו ב-1.454 מיליארד דולר לעומת 1.372 מיליארד דולר - גידול של 6%. מהחברה נמסר כי בהיבט המכירות, מדובר ברבעון הטוב ביותר בתולדות החברה.
יו"ר החברה, עמיר פרץ: "אני גאה יותר מתמיד לעמוד בראש החברה הביטחונית הממשלתית הישראלית הגדולה ביותר, שבשנת 2023 עמדה באתגרים בלתי צפויים. השינויים הבינלאומיים שהשפיעו על יכולת קיום מהלך עסקים שגרתי באזורים בהם היציבות התערערה ובנוסף המלחמה בישראל, חייבו אותנו לתעדף את צרכי צה"ל מערכת הביטחון. החברה עבדה מסביב לשעון בכדי לעמוד בדרישות המבצעיות של צה"ל, לאספקת כלל החימושים הנדרשים. מערכות חדשות שהיו בשלב סיום הפיתוח, נכנסו לפעילות מבצעית. למרות המורכבות, שמרנו על מגמת העלייה של התוצאות העסקיות, ושנת 2023 מסתיימת כשנה הטובה ביותר מאז הקמת התעשייה האווירית בכל המדדים".
לדבריו: "השנה קיבלנו החלטה להגדיל את ההשקעה בפריפריה ולכן אנו מקדמים פרויקטים של מרכזי חדשנות בדימונה ובאילת, ובוחנים מרכז נוסף בצפון. כדי לתרום לחיזוק הנגב ויישובי העוטף החלטנו על הגדלת ההשקעה במפעל היבשה בבאר שבע וכן על הקמת מפעל באופקים, כחלק מחיזוק מקורות הפרנסה ויצירת מקומות עבודה שיעודדו את תושבי הפריפריה, לרבות בעוטף, לשוב למקום מגוריהם".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "הדו"ח הכספי לשנת 2023 של התעשייה האווירית משקף היטב שנה של עשייה משמעותית ורחבת היקף בשנה בה הרבעון האחרון כולו היה במלחמה. התגייסות עובדינו לפעילות מאומצת ורחבת היקף עבור מערכת הביטחון הישראלית, ולא פחות מכך, פעילות למען לקוחותינו בחו"ל, הביאו לתוצאות פורצות דרך בשנה מאתגרת זאת".
עלות שכרו השנתית של היו"ר פרץ עמדה על 338 אלף דולר, ועלות שכרו השנתית של המנכ"ל לוי עמדה על 473 אלף דולר (כולל בונוס).