מספר המנויים שנוספו לנטפליקס ברבעון האחרון של 2020 היה 8.5 מיליון. כך לפי הדו"חות הכספיים שפרסמה הערב (יום ג'). מדובר בקפיצה של 22%, רק מעט פחות מהרבעון הקודם ושני מיליון יותר מהתחזיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, ברבעון הרביעי מדווחת נטפליקס לראשונה על מספר מנויים הגבוה מ-200 מיליון עם 203.7 מיליון מנויים משלמים. בכך מצליחה החברה לשמר את קצב הצמיחה המהיר במספר המנויים שאפיין אותה לאורך כל השנה וזאת בניגוד לחששות כי קצב הוספת המנויים החדש יואט. בסך הכל נוספו לנטפליקס 37 מיליון מנויים משלמים ב-2020, זינוק של 31% מול 2019.
נטפליקס דיווחה על הכנסות של 6.6 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.19 דולר למניה לרבעון האחרון של 2020. בעוד שההכנסות תאמו את התחזיות, הרווח הנקי היה נמוך מהצפוי.
ואולם, החדשות המעניינות באמת של ענקית סטרימינג היו בתחזית מרשימה לרבעון הראשון של 2021. נטפליקס מעריכה כי הרווח הנקי יזנק ל-2.97 דולרים למניה וההכנסות יחצו את הרף של 7 מיליארד דולר ל-7.1 מיליארד דולר.
מניית נטפליקס מזנקת אחרי סגירת המסחר בוול סטריט, לאחר שסיפקה למשקיעים אופק חיובי בכל הנוגע לרווחיות תפעולית, מעבר לתזרים מזומנים חיובי יציב והזדקקות פחותה מבעבר לגיוס חוב. "אנחנו מאמינים כי לא נזדקק יותר לגיוס חיצוני כדי לממן את הפעילות", כתבה נטפליקס בדו"ח באותיות מודגשות. הרווח התפעולי זינק ב-76% ל-4.6 מיליארד דולר בסיכום השנתי, המשקף שיעור של 18% מתוך ההכנסות ואילו ב-2021 היא צופה שיעור רווח תפעולי של 20%, גבוה יותר מהתחזיות הקודמות.
המספרים של נטפליקס בולטים לנוכח התחרות המוגברת עימה התמודדה השנה מצידם של שירותי סטרימינג חדשים כגון דיסני פלוס שצירף בשנתו הראשונה 87 מיליון מנויים. גם בנטפליקס מדובר בתוספת הגדולה בתולדותיה. בשנה הקרובה מתכננת נטפליקס להעלות סרט מקורי לשירות מדי שבוע.