שטראוס מסכמת את שנת 2021, שבמהלכה נחקרה ברשות התחרות בנוגע לתיאום מחירים ועמדה בלב סערת ההתייקרויות, עם הכנסות של 8.75 מיליארד שקל, עלייה של 7.4% מ-2020. הרווי הנקי טיפס ב-16.1% ל-639 מיליון שקל לעומת 551 מיליון בשנה שעברה, כאשר הגידול ברווח נובע בעיקר בשל הגידול ברווח התפעולי וירידה משמעותית בהוצאות המימון. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 290 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במהלך שנת 2021 שטראוס אמנם לא החלה להעלות מחירים באופן ישיר לצרכנים, אולם ציינה בדו"חותיה הכספיים של אמצע שנת 2021 כי היא בוחנת העלאות מחירים - וחזרה בה מכך רשמית אחרי פתיחת החקירה של רשות התחרות.
השיפור בהכנסות נובע בעיקר מגידול במכירות כמותיות והן מעלייה במחירי המכירה של חברת הקפה בברזיל ובמדינות מרכז ומזרח אירופה, צמיחה בפעילות חברת המים וכן בשל עלייה במכירות ובנתח השוק בישראל בעיקר בקטגוריית החלב ותחליפיו, אך גם בקטגוריית החטיפים המלוחים ומוצרי יד מרדכי. הרווח הגולמי הסתכם בכ-3.2 מיליארד שקל בעוד שיעור הרווחיות הגולמית נשחק לרמה של כ-36.9% לעומת כ- 38.7% בשנה שעברה, זאת בעקבות עלייה במחירי תשומות וחומרי הגלם ובעיקר הקפה הירוק, החלב, מחירי ההובלה והאריזה. הצמיחה הכמותית במכירות קיזזה את השחיקה ברווחיות הגולמית.
בסך הכל מסיימת שטראוס את השנה ברווח תפעולי של כ-980 מיליון שקל - ושומרת על שיעור רווח תפעולי של כ- 11.2%, בדומה לרווחיות בשנת 2020, זאת בשל רווחים בגין השקעות מפעילות הפודטק של הקבוצה. הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ- 639 מיליון שקל, כאמור.
פעילות הקפה בישראל צמחה בכ-2.3% בעיקר בשל התאוששות ערוצי המכירה מחוץ לבית ובכלל זה רשת קפה עלית שחזרה לפעילות.
חברת הקפה בברזיל הגדילה את מכירותיה בשנת 2021 בכ-23.2% במטבע מקומי - זאת בעיקר בשל רכישת פעילות חברת מיצוי ועלייה במחירי המכירה. פרט לפולין נרשמה עלייה במכירות בכלל מדינות מרכז ומזרח אירופה הן בשל עליה במחירים והן בשל עליה בכמות הנמכרת.
שטראוס מים צמחה בכ- 10.2% עם היקף מכירות של כ-736 מיליון שקל, שנובע מגידול במצבת הלקוחות ומגידול במכירת מכשירים חדשים. הפעילות בסין הסתכמה בשנת 2021 בהכנסות של 1.3 מיליארד יואן - צמיחה של כ-15.3% הנובע בעיקר בשל פתיחת החנויות והתאוששות המשק המקומי לאחר מגיפת הקורונה.
חברת סברה רושמת יציבות במכירות במטבע מקומי עם הכנסה של כ-184 מיליון דולר (במונחי 50%) ושחיקה של כ-42% ברווח התפעולי לכ-11 מיליון דולר (במונחי 50%) הנובעים מעלייה בהוצאות הייצור בין היתר בשל השבתה חלקית של המפעל בדצמבר וכן מעלייה בהוצאות השכר. חברת אובלה מסיימת את שנת 2021 עם הכנסות של כ-85 מיליון שקל (במונחי 50%), עלייה של כ-4.9% והפסד תפעולי של כשישה מיליון שקל (במונחי 50%), בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
השווי ההוגן של אחזקות הקבוצה בחברות חממת הפודטק "The Kitchen" עמדו בעת כתיבת הדו"ח על כ-375 מיליון שקל לעומת כ-111 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה התחייבה להשקיע במיזמים שייכנסו לחממה סכום מצרפי כולל של עד 225 מיליון שקל. בגין גיוסי ההון של החברות בפודטק רשמה שטראוס בשנה שחלפה רווחים של כ-71 מיליון שקל.