הבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעלה היום (שלישי) בעליות, על רקע ההתאוששות בבורסות ברחבי העולם אחרי הירידות החדות אתמול - ולמרות המתיחות הביטחונית מול איראן. מדד ת"א 125 עלה בכ-1.6%, מדד ת"א-35 עלה בכ-1.7% ומדד ת"א-90 עלה בכ-1.2%.
במסחר בלטו מניות המוליכים למחצה - נובה שעלתה ב-6.4% וטאואר שעלתה ב-4.5%, לאחר שירדו אתמול בכ-3.3% ובכ-4.8%, בהתאמה.
אחרי ההתאוששות המסוימת של השקל שנרשמה עם פתיחת יום המסחר במט"ח, בצהריים הוא שב לצנוח: הדולר מטפס מול השקל ונסחר סביב 3.5 שקלים (שערו היציג נקבע היום על 3.843), האירו עולה ל-4.2 שקלים (השער היציג נקבע על 4.191). מדובר בשיא של שער הדולר מאז חודש נובמבר. ברקע, מתקפת הכטב"מים וירי הרקטות על יישובי הצפון בצהריים.
השקל חותם בכך עוד יום של ירידות מול המטבעות העיקריים. ב-15 ביולי שער הדולר עמד על 3.61 שקלים - כלומר עלייה בשיעור משמעותי של 6.5% בתוך שלושה שבועות.
הבורסות במזרח אסיה התאוששו באופן דרמטי אחרי המפולת אתמול, והמדדים בוול סטריט מתנהלים בעליות קלות. אתמול ננעלה הבורסה בת"א עם ירידות של 0.9% במדדים המובילים - נפילות קלות יחסית לאלו שנרשמו בעולם.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: Gettyimages)
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, אמר הבוקר ל-ynet כי "ההמתנה הדרוכה לתגובה האיראנית המשיכה לגרור ביממה האחרונה לעודפי ביקושים ולפיחות השקל. ביקושי מט"ח מצד נופשים וגופים מוסדיים הפועלים להתאמת ההגנות לשווי הנכסים, תורמים לעודפי הביקוש ולהתייצבות הדולר אל מעל לרמת 3.82 שקל לדולר".
"להערכתנו, היצואנים צפויים להמשיך לנצל את הרמות הגבוהות ולמכור מט"ח לתשלומי שכר ומט"ח ובכך למתן את עודפי הביקוש. מגמה חיובית בשוק המניות לצד הסלמה מוגבלת, יתמכו בהתחזקות מחודשת של השקל בהמשך אל מתחת לרמת 3.7 שקלים", הוסיף פריימן.
יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, אמר: "ממש תמוהה בעיני התנהלות בנק ישראל. הוא יתערב רק כשיהיה פיחות של 5% בשעה? מה פשר ההתנהלות הזאת? השחקנים למדו את דרך פעולתו הנאיבית ויוצרים כל יום פיחות זוחל על מנת שלא לעורר את הדוב מתרדמתו. כל ניסיון להאשים את המוסדיים או את הציבור הוא שטות מוחלטת. בנק ישראל חוזר על הטעות של אוקטובר ובינתיים המשק והציבור משלמים את המחיר הכבד".
פורסם לראשונה: 10:19, 06.08.24