ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת התחדשות עירונית מהגדולות בישראל. על־פי דוח הרשות להתחדשות עירונית, אושרו בעיר עד סוף 2023 תוכניות פינוי־בינוי ל־22.5 אלף יחידות דיור חדשות במסגרת 90 תוכניות שונות, ובמהלך 2024 נוספו עוד אלפי דירות המאושרות לבנייה. כמו כן תוכניות לעשרות אלפי דירות נוספות נמצאות בצנרת מוסדות התכנון.
2 צפייה בגלריה
פרויקט " קרסו ניה" בתלפיות. להמחשה בלבד
פרויקט " קרסו ניה" בתלפיות. להמחשה בלבד
פרויקט " קרסו ניה" בתלפיות. להמחשה בלבד
(הדמייה: 3DIVISION)

"עיריית ירושלים וראש העיר, משה ליאון, פועלים במרץ לחידוש העיר, ומקדמים את התוכניות בשיתוף פעולה עם היזמים", אומר דן פרנס, מנכ"ל קרסו. "ירושלים היא מהערים המבוקשות ביותר למגורים ולהשקעה, בזכות אופייה הייחודי, ההיסטוריה והמורשת העשירה שלה. בהתאם לכך הביקוש לדיור בעיר נמצא בעלייה מתמדת, והבנייה משתקפת בכל היבט – ממגורים ותעסוקה ועד מסחר, תשתיות ותחבורה".
חברת קרסו מהווה את אחד השחקנים המרכזיים בפיתוח העיר. עם פורטפוליו פרויקטים רחב בכל רחבי הארץ, החברה מובילה את פיתוחה של ירושלים עם תכנון ובנייה של כ־1,950 יחידות דיור בעיר הבירה. בין הפרויקטים המרכזיים נמנים חמישה מתחמים בקריית יובל, בהם מקודמות כ־980 יחידות דיור בשיתוף חברת קדמת היובל, 454 יחידות דיור במתחם קולומביה בקריית מנחם, 437 יחידות דיור באזור תלפיות ופרויקטי בוטיק בשכונות נווה שאנן, רחביה וטלביה.

פרויקט "קרסו ניה" בתלפיות

בין הפרויקטים המובילים של החברה ניתן למנות את "קרסו ניה", הממוקם על דרך בית לחם בשכונת תלפיות. הפרויקט מציע רובע מגורים מעורב שימושים, עם 437 יחידות דיור, 2,000 מ"ר של שטחי מסחר, שטחים ירוקים ושטחי ציבור, בליווי תכנון מתקדם של משרד הוק אדריכלים.
"קרסו ניה הוא פרויקט שנועד לאנשים בתנועה, כאלה המחפשים חוויית מגורים דינמית ואורח חיים עשיר", מסביר פרנס. "שכונת תלפיות מתחדשת בהשראה בינלאומית, עם שילוב של מתחמי מגורים, מסחר ועסקים, יחד עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית, פארקים ירוקים ושבילים להולכי רגל ולאופניים".
2 צפייה בגלריה
"קרסו בוטניק" פרויקט פינוי־בינוי ברחוב קולומביה בשכונת קריית מנחם בירושלים. להמחשה בלבד
"קרסו בוטניק" פרויקט פינוי־בינוי ברחוב קולומביה בשכונת קריית מנחם בירושלים. להמחשה בלבד
"קרסו בוטניק" פרויקט פינוי־בינוי ברחוב קולומביה בשכונת קריית מנחם בירושלים. להמחשה בלבד
(הדמייה: 3DIVISION)

הפרויקט מציע לדייריו שפע של מתקנים, בהם חדר כושר מאובזר, חדר דיירים, לובאים מעוצבים, שטחים ירוקים ורופ־טופ המיועד לפעילויות פנאי וקהילה. הדירות בפרויקט תוכננו בסטנדרט גבוה, עם מפרט טכני עשיר, והן מתאימות למשפחות המחפשות חיים איכותיים בירושלים".

"קרסו בוטניק" בקריית מנחם

פרויקט נוסף של קרסו בירושלים הוא "קרסו בוטניק", הממוקם במתחם קולומביה שבשכונת קריית מנחם. מדובר בפרויקט פינוי־בינוי הכולל 454 יחידות דיור בסטנדרט בנייה גבוה, עם דגש על בנייה ירוקה ואדריכלות מתקדמת, בתכנון משרד ביטמן בן־צור אדריכלים. הפרויקט כולל חמישה מגדלי מגורים, שטחי מסחר ומבני ציבור, לצד שטחים ירוקים לשימוש הדיירים.
הדירות בפרויקט מציעות מרפסות מרווחות המשקיפות אל נופי עין כרם והרי ירושלים, ובסביבת הפרויקט ישנם פארקים, גינות ועצי פרי, המעניקים לדיירים תחושת טבע בלב העיר.
"קרסו בוטניק משלב בין האורבניות של העיר ובין החיבור לטבע שסביב, ומציע לדיירים חוויית מגורים ייחודית בלב אחת השכונות המתחדשות בירושלים", אומר פרנס.

מבט קדימה

חברת קרסו, שנסחרת בבורסה בשווי של מעל 1.5 מיליארד שקל, ממשיכה להוביל את פיתוחה של ירושלים עם מגוון פרויקטים נוספים בביצוע ובתכנון. החברה, שחרטה על דגלה סגנון חיים, מכניסה לעיר הבירה משב רוח מרענן של חדשנות, סטייל ואיכות חיים. נכון לסוף הרבעון השני של 2024, החברה מקדמת 11 פרויקטים בהיקף של 1,200 יחידות דיור וכ־3,000 מ"ר שטחי מסחר, ובשנה הקרובה ייכנסו לביצוע 11 פרויקטים נוספים עם 2,700 דירות וכ־29 אלף מ"ר מסחר. בעתודות הקרקע של קרסו ישנם 32 פרויקטים נוספים ובהם כ־10,640 דירות וכ־71 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.
"אנחנו גאים להוביל את הפיתוח בירושלים, ונמשיך לפעול בעיר גם בעתיד", מסכם פרנס.