150 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר, כך דיווחה היום (ראשון) החברה לבורסה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בזק תכריז היום על כניסתה לתחום האינטרנט המהיר מאוד ותאפשר לספקיות אינטרנט למכור חבילות הכוללות תשתית סיבים של בזק. HOT צפויה גם היא להכריז השבוע על מחירי שירות האינטרנט על גבי תשתית סיבים אופטיים ולהיכנס לתחרות בתחום הזה, אחרי שנכנסה לשותפות מלאה בחברת IBC, אשר התשתית שלה מונגשת ל-750 אלף משקי בית. כל זאת בעוד שרוב משקי הבית בישראל עדיין נטולי גישה לסיבים אופטיים.
1 צפייה בגלריה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
רוב משקי הבית בישראל עדיין נטולי גישה לסיבים אופטיים
(צילום: shutterstock)
"פרטנר פייבר" הושקה באוגוסט 2017, ונגישה ליותר מ-760 אלף משקי בית בעלי אפשרות חיבור לרשת, כך שרוב הישראלים לא יכולים להתחבר לתשתית הסיבים של פרטנר. במקביל, פרטנר מנהלת משא ומתן למכירת 20% מפעילות הסיבים האופטיים שלה.
שיעור הלקוחות המחוברים לפרטנר פייבר מתוך פוטנציאל החיבור המיידי של משקי הבית עם חיבור פעיל לרשת הסיבים ברמת הבניין (Home Connected), עומד על כ-30%, אחרי שנכון להיום, יותר מ-500 אלף משקי בית כבר חוברו באופן פעיל ברמת הבניין.
פרטנר מדווחת היום לראשונה גם על מספר כלל לקוחות האינטרנט של החברה (לקוחות תשתית באמצעות שוק סיטונאי ובאמצעות תשתית הסיבים של פרטנר), העומד על יותר מ-336 אלף לקוחות אינטרנט.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "קרוב למחצית מלקוחות האינטרנט של פרטנר הם לקוחות פרטנר פייבר. הגענו להיקפי פריסה משמעותיים בזמן שיא".
מהחברה נמסר כי "לאחרונה החלה פרטנר להרחיב את פריסת הסיבים האופטיים גם ליישובים המאופיינים בבנייה נמוכה של צמודי קרקע כדוגמת היישוב אורנית, שבחר בפרטנר לביצוע פרויקט רישות מלא לכלל משקי הבית ביישוב ולמוסדות המועצה. קיימים היום מספר פרויקטים דומים הנבחנים בחברה, וכן תוכניות להרחבת הפרישה בערים בהן פרטנר כבר מחברת לקוחות, גם לשכונות של צמודי קרקע ומבנים נמוכים.
"פרטנר מיישמת טכנולוגיית Point-2-Point Gigabit Ethernet בתשתית הסיבים שלה, ומחברת את הסיב האופטי עד בית הלקוח, כך שאין ללקוחות חלוקת עומסים עם השכנים".