מספר הנדבקים הגבוה, ההגבלות החדשות בחלק מהערים וההיערכות המדינית למקרה של סגר נוסף לא מותרים מקום לספק: למרות תחושת השגרה היחסית ברחובות, משבר הקורונה ממש לא מאחורינו. יעידו על כך בתי הקולנוע, שבעוד כשבועיים אמורים לחזור לפעול במתכונת החדשה, אחרי שספגו הפסדים ברווחיות ועם הרבה פחות בלוקבסטרים ולא מעט סימני שאלה. כפי שאמר מנכ"ל רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי ל-ynet ולממון השבוע: גם בתקופת ההסתגלות הוא צפוי לספוג הפסדים.
<< לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גם ענקית הריהוט איקאה, שהייתה הראשונה להיפתח עם ההחלטה להקל על הסגר (וכבר ספגה על כך ביקורת), הודיעה השבוע כי תמשיך לפעול במתכונת מצומצמת - ולא תחזיר חלק מהעובדים מחל"ת. הרשת עדכנה כי לא תחזור לפתוח את הסניפים במוצ"ש ותמשיך לסגור מוקדם יותר את הסניפים באמצע השבוע, וגם בחלק מהקניונים ממשיכים לנקוט במתכונת מסוג זה. השבוע הכריעה הקורונה גם את רשת בתי הקפה נמרוד, שנאלצה לסגור את שעריה אחרי ניסיונות להחזיק מעמד.
אבל יש מי שמצליח ליהנות מהספק גם בזמן משבר חסר תקדים במשק הישראלי. אם בשבוע שעבר פורסם כי דווקא ענף האופנה, שדשדש בשנה האחרונה ואיבד לא מעט רשתות ותיקות, מצליח להתרחב בימים אלה – ורשתות גדולות הודיעו על פתיחת סניפים חדשים; הרי שאתמול, עם פרסום תוצאות הדו"חות הכספיים של קבוצת האופנה פוקס לרבעון הראשון של 2020, אפילו במערכת הפוליטית לא היו יכולים להתעלם מהנתונים.
1 צפייה בגלריה
סניף פוקס
סניף פוקס
סניף פוקס
כפי שפורסם בכלכליסט, הקבוצה, שבשליטת הראל ויזל, הודיעה כי למרות הפסדי הקורונה, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך לא פחות מ-49 מיליון שקל. אף שרשמה ירידה של 3.6% בהכנסות ברבעון, היא התנחמה בתוצאות חיוביות שהציגה בתחום הספורט – ואכן בשבוע שעבר הודיעה כי תפתח חנויות נוספות של מותג הספורט נייקי ותשקיע בכל חנות למעלה ממיליון שקל.
אלא שההודעה על חלוקת הדיבידנד הגיעה שבועות ספורים לאחר שדרשה וקיבלה מענקים מהמדינה; ואף שאלה אמורים היו להירשם בדו"חות הכספיים של הרבעון השני – התגובות החריפות על ההחלטה לא איחרו להגיע והפרשה התפוצצה: חברי כנסת מהאופוזיציה מתחו אמש ביקורת חמורה על ההחלטה, גם שר הכלכלה והתעשייה עקץ.
הבוקר כבר הגיעה תגובתו החריפה של שר האוצר, שקרא לבעל השליטה לבטל את ההחלטה על חלוקת הדיבידנד. אותו שר שאישר את מתן המענקים לקמעונאיות הגדולות, ובראשן פוקס, ובמקום לבקש החזרת המענק קרא לו להחזיר הרווחים לקופת החברה. בעקבות הסערה הודיעה קבוצת פוקס שהיא תוותר על המענקים, ותחלק את הדיבידנד בגין רווחי שנת 2019 (דיבידנד שחלוקתו כבר הוקפאה). ובינתיים, נראה שבשטח הצרכנים כבר מצביעים ברגליים, או לפחות בידיים, לאחר שפתחו בפייסבוק קבוצת מחאה.