פלאפון תישאר מאחור בדור 5? ברקע המיזוג בין החברות והחשש מפני פיטורי עובדים, עובדי החברה הודיעו כי ישבתו ויעצרו עבודות תשתית בסלולר. גם עובדי בזק בינלאומי ישבתו ויעצרו עבודות על תשתית הסיבים האופטיים של החברה. עובדי שתי החברות מאוגדים תחת ועד אחד: ועד עובדי אלפא.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, הודיעו העובדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת בין שלוש חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes). כל זאת, לאחר שבית הדין לעבודה קבע כי אין למנוע מהעובדים בחברות הללו לנקוט צעדים ארגוניים.
1 צפייה בגלריה
בזק בינלאומי ופלאפון - דור 5
בזק בינלאומי ופלאפון - דור 5
בזק בינלאומי ופלאפון - דור 5
( צילום: ערן גרנות, מירב קריסטל)
בין היתר, הודיעו כי עובדי בזק בינלאומי לא ימכרו כרטיסי סים של פלאפון ולא יספקו ציוד ללקוחות פלאפון ו-yes. עובדי פלאפון מצידם לא יספקו נתבים ללקוחות בזק בינלאומי וייעצרו את כל פרויקטי הפיתוח המשותפים לשלוש החברות.
יחד עם זאת, גורמים בחברות טוענים שהעיצומים לא ישפיעו על החברות משום שתוכניות העבודה הן לטווח רחוק.
מההסתדרות נמסר כי: "לפני כחודש ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון ובבזק בינלאומי, על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי".
יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "בלתי נתפס שבשעת המשבר הכי גדולה של העובדים בחברות הבנות בבזק, כאשר הביטחון התעסוקתי מעורער ומתחילים צעדים ארגוניים, בוחר המנכ"ל לברוח לחופשה של חודש בחו"ל. נמשיך להיאבק ככל שיידרש להגנת העובדים ועד שיוצגו תוכנית ברות קיימא לעתיד החברות".
מחברות פלאפון ובזק בינלאומי נמסר כי "אנחנו מכבדים את זכות העובדים לפתוח בעיצומים. המיזוג בין חברות yes ובזק בינלאומי נעשה בהתאמה לשינויים הרגולטוריים הצפויים, בראשם ביטול פיצול ספק - תשתית והוא נעשה לטובת החברות ועובדיהן".