במטרה לצמצם את התלות ברשתות השיווק הגדולות מציעה תנובה לראשונה לבעלי חנויות מכולת קטנות להיכנס לתחום המכירות ברשת. זאת באמצעות צ'יק צ'אט, פלטפורמה לניהול חנות מקוונת שתנובה פיתחה ומעניקה להם בחינם בשלב הראשון. הרקע לחיזור אחר המכולות: הן מהוות כ-34% מכל המכירות בשוק המזון, כ-16 מיליארד שקל בשנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למכולות הייתה עדנה בימי הקורונה. לפי סטורנקסט, הן רשמו במרץ עלייה של 39% במכירות בזכות לקוחות שהעדיפו לרכוש קרוב לבית ולא בסניפים גדולים שבהם הסיכוי להידבק גדול יותר. ספקים טוענים כי חלקם ממשיכים לרכוש ליד הבית.
כמו כן, הוסיפה שופרסל למותג הפרטי שלה תחום גבינות לבנות שמיוצרות למענה על ידי משק יעקבס, לצד חלב שופרסל המיוצר בשבילה על ידי מחלבות הגולן וגבינות צהובות המיובאות תחת המותג הפרטי. גם רמי לוי מוכר יוגורטים מיובאים מיוון, גבינות צהובות מיובאות ומותג פרטי בתחום מוצרי החלב. כל אלה מאיימים על המחלבות הגדולות. יונילוור נכנסה כבר לפני שנתיים עם פלטפורמה דומה לחנויות המכולת.
צ'יק צ'אט תאפשר לצרכנים להזמין מהמכולת באמצעות צ'טבוט בווטסאפ, ובכך תסייע לבעלים להאיץ את המהפכה הדיגיטלית של עסקיהם ולחסוך את עלויות ההקמה והתחזוקה של אתר סחר אלקטרוני. צ'יק צ'אט היא גרסה פשוטה של אתר סחר ואין בה אפשרות לשלם (התשלום נעשה בכרטיס אשראי בטלפון מול עובדי המכולת או במקום, בזמן האיסוף). הלקוח נכנס לאפליקציה באמצעות הווטסאפ, ולאחר מילוי שאלון קצר נפתח לפניו קטלוג המוצרים של הקמעונאי. לאחר הפיילוט ניתן יהיה לשלם באמצעות הפלטפורמה ובהמשך תגבה תנובה מבעלי המכולות תשלום על שירותי האתר.