בית המשפט המחוזי אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד פרטנר. זאת, לאחר שנטען כי התובעים שילמו לכאורה תעריף חודשי גבוה יותר מהתעריף שבו חויבו מאז שהצטרפו לתוכנית, ללא קבלת הודעה מראש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החלטת בית המשפט ניתנה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017 כנגד פרטנר תקשורת בטענה כי היא מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן. זאת, בכך שהיא מתקשרת עם לקוחות לתקופה קצובה בעלות מוסכמת, ובתום התקופה היא מחייבת אותם בסכום גבוה יותר מבלי להודיע להם על כך ומבלי לציין בעת ההתקשרות כי תעריף התוכנית צפוי לעלות.
המבקשים שהגישו הבקשה הם אחים, לקוחות של פרטנר, העושים בטלפונים הסלולריים שלהם שימוש שהוא בעיקרו אישי, ביתי ומשפחתי. האחים טענו, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי ועו"ד גל גורודיסקי, כי אחד האחים התקשר ביוני 2015 בהסכם עם פרטנר, באמצעות הטלפון, לקבלת שירותי רט"ן לתקופה של 18 חודשים. החיוב החודשי המוסכם עבור תוכנית Special לעסקים עמד על סך של 46.80 שקל לחודש למשך תקופת ההתקשרות - 18 חודשים. נטען כי פרטנר לא ציינה כי בתום התקופה צפוי תעריף התוכנית לעלות. עוד נטען כי עם תום תקופת ההתקשרות, גילה האח כי החיוב החודשי שגבתה פרטנר עלה לסך של 65.67 שקל, בשונה ממה שסוכם ושולם עד אז. בנוסף, טען האח כי לא קיבל כל הודעה בדבר השינוי הצפוי בעלות התכנית. גם האח השני טען להתנהלות דומה של פרטנר.
מנגד, טענה פרטנר כי היא שולחת לצרכנים המתקשרים עמה בעסקה קצובה הודעות בחשבונית ובנוסף, היא שולחת להם מסרונים בהתאם. פרטנר טענה כי האחים צורפו לפרטנר כלקוח עסקי (ולא לקוח פרטי) בשל טעות של נציגה. לכן, הוצעה להם תוכנית לעסקים. מאחר שהמבקשים צורפו לפרטנר כלקוחות עסקיים בתוכנית המיועדת לעסקים, הם לא קיבלו את ההודעות בהתאם לחוק הגנת הצרכן. מנגד, טענו האחים כי אין הבדל בין המנויים אותם מכנה פרטנר "פרטיים" לבין אלה אותם היא מכנה "עסקיים". אלה גם אלה כפופים לחוק הגנת הצרכן ונהנים מהגנותיו.
השופטת, מיכל נד"ב, קבעה בהחלטתה לאשר הגשת תביעה ייצוגית כי "משאין מחלוקת כי פרטנר לא שלחה למבקשים הודעות לפי חוק הגנת הצרכן הרי שבהיותם 'צרכן', היא הפרה לכאורה כלפיהם את חוק הגנת הצרכן". עוד נקבע בהחלטת השופטת כי "לאחר שקבעתי כי לא הוכח לכאורה שמדובר בטעות, הרי שקיימת לכאורה קבוצה של כ-11,811 אנשים שצורפו לתוכניות עסקיות שונות, בעודם לקוחות פרטיים, ואשר לא קיבלו הודעה".
השופטת קבעה כי היא מאשרת את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית פרטנר וכי פרטנר תישא בשכר טרחה לבא כוח המייצג בסכום של 30,000 שקל. "הקבוצה שבשמה תנוהל התובענה היא לקוחותיה של פרטנר שהם 'צרכן' כמשמעותו בחוק הגנת הצרכן, שלהם הסכם עם פרטנר לתקופה קצובה, ושפרטנר גבתה מהם תעריף גבוה יותר מהמוסכם מבלי שקיבלו על כך הודעה מראש ובכתב", קבעה.
מפרטנר בחרו שלא להגיב.