עוד לפני מגפת הקורונה, Wix נחשבה לאחת ההצלחות הישראליות הגדולות, אבל החודשיים האחרונים הפכו אותה לפתרון הנכון בזמן הנכון. בבהלת המעבר המהיר לאונליין עם סגירת העסקים הפיזיים, נהנתה Wix (שמאפשרת להקים אתר אינטרנט באופן עצמאי ובמהירות) מביקוש כמעט אקספוננציאלי לפתרונות שלה.
הדו"חות לרבעון הראשון שפירסמה החברה חושפים רק את קצה הקרחון של הביקוש הזה, משום שבחודש מרץ רק החל המעבר לאונליין, אבל המגמה העוצמתית באמת הגיעה באפריל, כשרוב העולם נכנס לסגר. ב-Wix מדווחים על 3.2 מיליון משתמשים חדשים שנרשמו בחברה כדי לייצר נוכחות אונליין, זינוק של 63% לעומת אפריל 2019 ושיא של כל הזמנים.
עיקר הזינוק נרשם כמובן בפתיחת אתרים לחנויות ומספר המנויים לפתרון WIXSTORES קפץ ב-580%. בתחום המסעדות זינק מספר המנויים ב167% באפריל. היקף התשלומים שעבר דרך החנויות שהוקמו על הפלטפורמה של החברה הישראלית עלה ב-66%.
מעלה תחזיות
על רקע זה, Wix גם מעלה את התחזית לרבעון השני, בעוד שמרבית החברות דווקא מפחיתות אותה. החברה צופה כעת כי תסיים את הרבעון השני עם הכנסות של 231-233 מיליון דולר וזאת לעומת צפי קודם להכנסות של כ-215 מיליון דולר.
תזרים המזומנים הפנוי ינוע בין 41-43 מיליון דולר. ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של Wix ציין עם פרסום הדו"חות כי לאור הביקוש הגבוה לפתרונות שלה היא הגבירה אף יותר מהרגיל את מאמצי השיווק. "תוספת ההשקעה יחד עם הביקוש העולה יאפשר לנו לתפוס נתח שוק גדול יותר", הוסיף שמש.
למעשה Wix הגיעה כבר ברבעון הראשון ליעד הישן של הרבעון השני ורשמה הכנסות של 216 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 6% מול הרבעון הקודם וקפיצה של 24% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. פעילות החברה יצרה 45 מיליון דולר במזומן ותזרים המזומנים הפנוי היה 40 מיליון דולר.
Wix ממשיכה להפסיד תפעולית, בעיקר כתוצאה מהשקעה גבוהה מאוד בשיווק שהגיעה ל-96 מיליון דולר ברבעון הראשון. ההפסד התפעולי הסתכם ב-38.4 מיליון דולר ובשורה התחתונה היא הפסידה 39 מיליון דולר לעומת 30 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
גם מניית החברה נישאת על גלי הקורונה ונסחרת בשיא של כל הזמנים המשקף לה שווי שוק של 8.6 מיליארד דולר. עם זאת, אפילו ב-Wix לא רוצים להתחייב בשלב זה להמשך השנה ומושכים את התחזית השנתית הקודמת שכבר דיברה על הכנסות של כמעט מיליארד דולר.
ב-Wix אומרים כי ראו בחודשים האחרונים שינוי פרדיגמה של ממש בשוק בכל הקשור למעבר לאונליין - שינויים שהיו אמורים להימשך על פני שנים קרו בחודשים. בחברה מעריכים כי המגמה תימשך, אך לא יודעים באיזו עוצמה. על כן, מציינים בחברה כי "בשלב זה יהיה זה לא אחראי לספק תחזית שנתית ואנחנו נפרסם אותה עם פרסום תוצאות הרבעון השני ביולי".