עוד ארנק דיגיטלי: אחרי הפועלים, גם הבנק הבינלאומי משיק ארנק דיגיטלי בשם FibiPay. כמו הארנק של ישראכרט, AnyPay, גם הארנק הדיגיטלי של הבינלאומי מאפשר ללקוחות הבנק לשלם על ידי הצמדה של הטלפון הנייד למסופון בעת רכישה בבית העסק ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי. מדובר בארנק סגור ללקוחות הבנק בלבד (בניגוד לביט למשל).
השירות זמין ללקוחות הבנק הבינלאומי, אוצר החייל, יובנק ופאגי, בתנאי שהם מחזיקי טלפון סלולרי עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. לקוחות שמחזיקים במכשירי אייפון ימתינו להשקת אפל פיי בישראל.
1 צפייה בגלריה
ארנק דיגיטלי הבנק הבינלאומי
ארנק דיגיטלי הבנק הבינלאומי
ארנק דיגיטלי של הבנק הבינלאומי
(צילום: הבנק הבינלאומי)
לשם הפעלה, יש להתקין קודם לכן את אפליקציית הבנק המותקנת על מכשיר האנדרואיד. השימוש בנייד כאמצעי תשלום מתאפשר אחרי הזנה של כרטיס אשראי לאפליקציה ורק בבתי עסק שיש להם מסף תשלום שתומך ברכיב EMV שמאפשר קריאת נתונים מהנייד (או מכרטיסי אשראי עם שבב) ואפשרות לתקשורת NFC (סימן ה-WiFi השוכב על צידו). בתשלום באמצעות הנייד אין גם צורך לזכור את הקוד הסודי.
בשלב ההשקה הארנק זמין להזנה של כרטיס אשראי ויזה בלבד ובהמשך - גם לכרטיסי אשראי של מאסטקארד.
השבוע אישר בנק ישראל לביט להפוך לארנק דיגיטלי. ביט זאת אפליקציה שמאפשרת העברת תשלום בין אנשי קשר בטלפון הנייד והיא האפליקציה הדומיננטית מבין המתחרות בקטגוריה הזאת. בנק הפועלים הכריז שביט תהפוך לארנק דיגיטלי שניתן להזין בו כמה כרטיסי אשראי.
במקביל הבנק ישיק כרטיס אשראי בשם ביט קארד (שמונפק על ידי כאל) ללקוחות שלא מעוניינים לשלם באמצעות הנייד וללקוחות אייפון. כרגע השירות זמין לכרטיסי מאסטרקארד בלבד.
גם שופרסל הודיעה על השקת ארנק דיגיטלי משלה, עם בנק דיסקונט (פייבוקס). רמי לוי ישיק בקרוב ארנק דיגיטלי משלו, בשיתוף עם ישראכרט. התחרות בארנקים האלה תהיה על הכרטיס הראשון שמוזן בהם, הוא זה שהלקח יעשה בו את שימוש הגדול ביותר. עקב כך, כל חברות כרטיסי האשראי מציעות הטבות כמו קאשבק והנחות בבתי עסק.