בעוד יומיים ארצות הברית תחגוג את יום הולדתה ה-248 במסגרת אירועי ה-4 ביולי. אחת המסורות של האמריקניים ביום העצמאות שלהם היא כמובן הברביקיו. לפי נתוני הפדרציה הלאומית הקמעונאית שפורסמו ב-yahoo, הציבור בארה"ב מתכוון להוציא לא פחות מ-9.4 מיליארד דולר על מוצרי מזון ביום חמישי הקרוב, 3 מיליארד דולר יותר לעומת שנת 2014.
אירוע ברביקיו ממוצע, לפי חברת הפיננסיים Rabobank Group, שיכלול כ-10 אנשים, צפוי לעלות 99 דולר למארחים. הסכום הגבוה ביותר שנרשם אי פעם ל-4 ביולי, כאשר בירה, בשר, משקאות מוגזים וחסה - מהווים כמעט שני שליש מהעלות הכוללת.
1 צפייה בגלריה
בשר על האש מנגל
בשר על האש מנגל
ברביקיו
(צילום: shutterstock)
ועדיין, למרות העלייה במחיר, אירוע ברביקיו הוא זול משמעותית מלצאת ולאכול במסעדה בארה"ב. בחודש מאי האחרון המחירים בסופרמרקטים בארה"ב עלו ב-1% לעומת השנה שעברה, בעוד עלות ארוחה בחוץ זינקה ב-4%.
בדוח של ענקית הפיננסיים, Wells Fargo, פורסם שהכנת המבורגרים בבית לאירוע של 10 אנשים תחסוך למארחים כמעט 50 דולר בהשוואה לארוחה בחוץ, לא כולל מיסים וטיפ. כדי לפרק את הנתון הזה עוד יותר, העלות הממוצעת של המבורגר עם כל התוספות (גבינה, חסה ועגבניות) היא 2.1 דולר בבית לעומת 6.9 דולר במסעדה.
כאמור, האמריקנים מתכוונים להשקיע השנה 9.4 מיליארד דולר על מזון ב-4 ביולי. זה סכום גבוה מאוד, והוא לא גדל כי הם החליטו להשקיע יותר באירוע אלא לאור האינפלציה. כך למשל, בשר בקר טחון הגיע למחיר של 5.3 דולר לכחצי קילו, עלייה של כמעט 5% לעומת השנה שעברה. מחירי העוף עלו ב-1.4%, חסה ב-1%, עגבניות ב-3.9% ותבלינים ב-2%. מנגד, מחירי הגבינות דווקא ירדו ב-3.4% לעומת השנה שעברה.

הרשתות הגדולות מוזילות מחירי מוצרים

האמריקנים כן יכולים לחסוך, והרבה, במשקאות, במידה שייקנו בקבוקי 2 ליטר, שהמחירים שלהם ירדו ב-6.5% לעומת פחיות שתייה שזינקו ב-4.8%. לצד זה, מחירי הבירה עלו ב-1.2% והיין ב-3.4%.
ברשתות הגדולות מנסים למשוך את הלקוחות עד הרגע האחרון כדי שירכשו את מוצרי המזון והשתייה אצלם. כך למשל, וולמארט הכפילה את הפרסום שלה על המוצרים הזולים שנמכרים בסניפים שלה, וטארגט הודיעה על תוכניות להורדת מחירים של לא פחות מ-5,000 מוצרים, כמו למשל חלב, בשר, לחם, סודה, פירות וירקות.
אותן רשתות ענק, להן יש מותגים פרטיים משלהן, והם גם צפויים להיות אלה שיוצעו לצרכנים במחיר נמוך יותר, עשויות להיות המנצחות הגדולות של ה-4 ביולי.
מייקל סוונסון, הכלכלן הראשי של וולס פארגו במחלקת החקלאות, טוען כי "ברגע שמכניסים את הצ'יפס לקערה ענשים לא באמת יודעים האם הם הגיעו באריזה של מותג ידוע או של מותג פרטי".