האירו ממשיך להתחזק ומתקרב לראשונה השנה לרף הגבוה של 3.70 שקל. הבוקר (ד') נסחר המטבע האירופי במסחר הרציף בישראל סביב שער של 3.683 שקל, עלייה ב-0.2%. הדולר מדשדש במקום סביב שער של 3.467 שקל, ללא שינוי מאתמול בינתיים.
התחזקות האירו בעולם מתרחשת ערב חג המולד כאשר באירופה מתקיימים מבצעי מכירות לקראת החג, שבהם לא ניכרים האטה ומיתון לעומת השנה שעברה. כמו כן ההערכות הן שהריבית באירופה תעלה עוד בקצב גבוה בראשית 2023 בעוד שבארה"ב יופחת קצת העלאות הריבית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דולר אירו
דולר אירו
דולר אירו
(צילום: shutterstock)
בעוד 12 יום יודיע גם בנק ישראל על שיעור עליית הריבית בישראל בפעם השביעית ברציפות מאז אפריל 2022. אז הייתה הריבית הבסיסית של בנק ישראל רק 0.1% וכעת שיעורה הוא 3.25% והיא צפויה לעלות לפחות ברבע אחוז, כאשר המשמעות היא הגעת ריבית הפריים לרף הגבוה של 5% ואולי גם יותר מכך.
בינתיים קטנים הסיכויים למניעת ההתייקרויות הצפויות ב-1 בינואר - חשמל, ארנונה, מים ואולי גם הדלק שהנחת המס עליו תסתיים. אלה עשויים להשפיע על הוועדה המוניטארית של בנק ישראל להעלות את הריבית, מתוך חשש להמשך העלייה באינפלציה, גם בשיעור של חצי אחוז כבר ב-2 בינואר.
יצוין שאתמול הגיע שער האירו בעת המסחר הרציף לשער שיא של 3.6968 שקל, אולם הוא ירד אחר כך ושערו היציג נקבע על 3.6754 שקל.
שערו הגבוה של האירו הוא בשורה פחות טובה לישראלים היוצאים לאירופה לרגל חג החנוכה וחג המולד שיחול בסוף השבוע. העלייה בשער האירו בימים האחרונים מייקרת את השהייה בחו"ל במאות שקלים ואף ביותר מכך בשהייה בבתי מלון, שכירת רכב וקניות.