השקל ממשיך לצנוח גם היום (רביעי) מול המטבעות המרכזיים על רקע החשש מהסלמה בצפון ובצל האסון ברפיח שהוביל למותם של ארבעה חיילים: הדולר מתחזק בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.773 שקלים, האירו מתחזק בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 4.1988.
לשם ההשוואה, בסוף שבוע המסחר הקודם במט"ח, ביום שישי האחרון, השער היציג של הדולר עמד על 3.707 שקלים, והשער היציג של האירו על 4.110.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר
שקל דולר
שקל דולר
(צילום: shutterstock)
היום בערב הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, צפוי להודיע על הורדת ריבית ראשונה מזה ארבע שנים, כאשר בשוק מעריכים שההפחתה תנוע בין 0.25% ל-0.5%, כך שהריבית תרד מרמה גבוהה במיוחד של 5.5%. זאת, על רקע התמתנות האינפלציה בארה"ב.
ברקע למסחר, כאמור, החשש של המשקיעים בישראל מהסלמה בצפון אחרי אירוע פיצוצי מכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה בלבנון ובסוריה אתמול. נכון להיום בבוקר, משרד הבריאות הלבנוני מעדכן כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו בתקרית, ומספר הפצועים עומד על כ-2,800 פצועים, בהם 200 שמצבם קשה. למרות שישראל לא קיבלה אחריות על התקיפה באופן רשמי, הנחת העבודה בישראל היא שחיזבאללה יגיב לנוכח המכה הקשה שספג, ולא יוכל להבליג עליה.
בארגון הטרור פרסמו הבוקר הודעה חדשה, וטענו ש"החשבון יגיע". עוד הוסיפו כי "מה שקרה אתמול יגביר את הנחישות להמשיך בג'יהאד וההתנגדות", נאמר בהודעת ארגון הטרור.
הבוקר צה"ל התיר לפרסום כי שלושה לוחמים ופרמדיקית צבאית נהרגו אתמול בפיצוץ מבנה ברפיח שבדרום רצועת עזה: סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; סמ״ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52 של עוצבת עקבות הברזל (401); סמ״ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; וסמ״ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. עוד חמישה לוחמים נפצעו בתקרית, שלושה מהם באורח קשה ושניים באורח בינוני. בקרב אחר בדרום הרצועה נפצע קצין לוחם בסיירת גבעתי.
פורסם לראשונה: 09:07, 18.09.24