אישור סופי לפרויקט פינוי בינוי גדול ביהוד מונסון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בעיר שעתידה להוסיף היצע של למעלה מאלף דירות חדשות באזור המרכז.
מדובר בתוכנית של חברת ICR על פיה ייהרסו 320 דירות ישנות לטובת בניית 1,083 דירות חדשות ב-16 בניינים בני 6 עד 15 קומות. על פי התוכנית שאושרה, מתוך סך הדירות החדשות, 192 יהיו דירות קטנות בשטח של עד 55 מ"ר. עוד מאפשרת התוכנית בנייה של 1,200 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-14 אלף מ"ר עבור מבני ציבור וכ-2.6 דונם לשטח ציבורי פתוח המתוכנן במרכז המתחם.
התוכנית מתייחסת למתחם הממוקם בצומת הרחובות כצנלסון ומוהליבר, כאשר רחוב כצנלסון עתיד להוות ציר רוחב משמעותי בעיר, ויתחבר מזרחה עד לכביש 40, וזאת כחלק מהקמת שכונה חדשה. התכנית נערכה על ידי משרדי האדריכלים סטודיו MA ודודי גלור אדריכלים.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של פרויקט פינוי בינוי במתחם בן צבי כצנלסון ביהוד מונוסון
הדמיה של פרויקט פינוי בינוי במתחם בן צבי כצנלסון ביהוד מונוסון
הדמיה של פרויקט פינוי בינוי במתחם בן צבי כצנלסון ביהוד מונוסון
(הדמייה: אלכס לובימוב)
אמנון סעד, ראש העיר יהוד-מונוסון התייחס לאישור: "הפרויקט המדובר במתחם בן צבי-כצנלסון הוא תוצאה של השקעה וחשיבה מרובות, שנועדו לתת מענה הן בהיבט התחבורתי והן בהיבט של בניה חדשנית בסטנדרטים גבוהים המבטיחים איכות חיים ובטיחות. בתהליך, יצרנו חיבורים ושיחות עומק על מנת להרחיב את שיתופי הפעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים - אני שמח שגישה זו תורמת להתנעה במהירות של הפרויקט ובכך מבטיחה את הישארות הדור הצעיר בעיר".
מורדי שבת, מנכ"ל ICR אמר: "הצבנו לנו יעד להיות פעילים באזורי ביקוש הן בעולמות ההתחדשות העירונית והן בפרויקטים יזמיים. אנו מאמינים בעיר יהוד שנמצאת בתנופת בנייה והתחדשות, ומושכת אליה אוכלוסייה חדשה וצעירה.
מורדי שבת מנכ"ל חברת ICRמורדי שבת צילום: אמיר לוי
מדובר בתוכנית שהיא חלק מתהליך התחדשות עירונית של האזור, כאשר תכנית זו משלימה את ההתחדשות של הרחובות כצנלסון ומוהליבר המרכזיים בעיר יהוד, ומאפשרת הקמה של שדרות עירוניות פעילות הכוללות מסחר, מדרכות רחבות ומוצלות, ותחבורה ציבורית. התכנית נערכה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית יהוד, וקיבלה את ברכת הוועדה המחוזית".