מכונת הכסף של הראל ויזל ממשיכה לעבוד: מכירות קבוצת פוקס ברבעון השלישי עברו את המיליארד שקל והסתכמו ב-1.135 מיליארד שקל, צמיחה של 44%. הרווח הנקי עלה ב-61.5% ל-87 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הצמיחה הגבוהה ביותר מבין פעילויות הקבוצה נרשמה בחברת הבת ריטיילורס - הזרוע שמרכזת את פעילות הקבוצה בתחום אופנת הספורט, ואחראית על נייקי, פוט לוקר וכו', שצמחה ב-65% ברבעון האחרון. גם בחנויות הספורט נרשמה צמיחה של 36%. בתוך כך, מניית ריטיילורס שהונפקה השנה קפצה בשבוע האחרון ב-28%. מניית פוקס עלתה מאז תחילת השנה ביותר מ-66%.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס
(צילום: דימה טליאנסקי )
פעילות החברה מחולקת למגזרים, כך שעיקר ההכנסות שלה (42%) מגיעות ממגזר האופנה ואפנת הבית, בחנויות כמו פוקס, פוקס הום, מנגו, אמריקן איגל ואחרות, ואלה הסתכמו ברבעון השלישי בכחצי מיליארד שקל. המגזר של מוצרי הטיפוח, שכולל את ללין, צמח והגיע להכנסות של 71 מיליון שקל. ריטיילורס צמחה להכנסות בסך 350 מיליון שקל. מגזר "אחרים" שכולל את שילב, סאקס, יאנגה, טרמינל איקס ואחרים צמח ב-35% להכנסות של 257 מיליון שקל.
שיעור הרווח התפעולי מסך המכירות של הקבוצה הגיע ל-9.6% לעומת 11.8% ברבעון המקביל אשתקד. פוקס נהנתה ברבעון האחרון מירידת שער הדולר, שקוזזה בחלקה בהתייקרות ההובלה מסין.
בתוך כך, ויזל ממשיך להתרחב: בשבוע שעבר פתחה הקבוצה רשת חדשה בשם אוף ליין לאופנת ספורט אקטיב ויוגה, מבית אמריקן איגל, ולאחרונה גם השיקה את החנות הראשונה של "רד" למכשירים ואביזרי סלולר בשותפות עם הוט. הקבוצה גם במגעים לקבלת הזיכיון לנעלי קונברס, רכשה לאחרונה את השליטה ברשת בגדי הילדים מנניה, ובמו"מ מתקדם לרכישת חברת ציוד הספורט אנרג'ים. בנוסף, נערכת הקבוצה גם לפתיחת רשתות חדשות כמו פליי טייגר וג'מבו היוונית. בתוך כך ממשיך ויזל במאמצים להביא זכיונות חדשים לארץ ולפעילות ריטיילורס בחול.
בעלי הקבוצה ויזל אמר: "קבוצת פוקס מסיימת עוד רבעון בצמיחה בהכנסות וברווח בכל המגזרים. הקבוצה פעילה ב-20 מדינות עם 20 מותגים ותמשיך בהתרחבות בחו"ל. ביולי השנה השלמנו הנפקה מוצלחת של טרמינל איקס לאחר הנפקה מוצלחת של ריטיילורס בחודש מאי השנה".