האם עידן הריחוק בגין הקורונה עומד בפני סיומו? חלק מרשויות המדינה החליטו לחזור לפעילות רגילה ומלאה, ומבטלות את אי קבלת הקהל בשל הצורך בריחוק בין הפקידים לקהל מטעמי בריאות.
היום (ה') הודיע המוסד לביטוח הלאומי כי החל מיום ראשון הקרוב יפתחו שוב כל עשרת סניפי הביטוח הלאומי ברחבי המדינה לקבלת קהל. יחד עם זאת, על הפונים יהיה להזמין תור מראש בסניפים. זאת, באמצעות אתר הביטוח הלאומי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו https://t.me/The_real_Ynet_Finance
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
(צילום: נמרוד גליקמן)
גם ברשות המיסים חזרו בימים האחרונים לקבלת קהל פרונטאלית במשרדי מס הכנסה, מס ערך מוסף ואצל פקידי השומה, לאחר שבועות אחדים שבהם התאפשר רק קשר באמצעות טלפון או אתר רשות המסים. מהרשות נמסר ל-ynet כי גם כאן נדרש זימון תור לשירותים הנדרשים השונים מראש.
מחברת החשמל נמסר כי קבלת קהל פרונטאלית אפשרית כעת בתיאום תור מראש, כאשר מרבית השירותים ניתנים באמצעות שיחה חוזרת מנציג שירות, "שדומה במהותה לפגישה מותאמת לצרכי הלקוח". בשלב הזה לא צפוי שינוי נוסף.
במשרדי הממשלה השונים אמרו לאחרונה כי משבר הקורונה שינה באופן מהותי את קבלת הקהל גם לתקופה שאחרי דעיכת המגפה.
ברוב רשויות המדינה נערכו בשנתיים של התפשטות המגפה למתן שירותים באמצעות שיחות טלפון, זום ומתן תשובות באמצעות אתרי המשרדים "והשינוי הזה מבורך ויימשך", כפי שהוסבר לאחרונה בחלק מהמשרדים.

צריכים תור למשרד הפנים? חכו כמה חודשים

בתוך כך, אזרחים טענו בשבועות האחרונים שאין אפשרות להזמין תורים להנפקה או לחידוש דרכון או ת.ז אלא לעוד מספר חודשים, ובמשרד הפנים אישרו שקיים עומס בזימון התורים. שרת הפנים איילת שקד התייחסה לדברים לפני כשבוע באולפן ynet: "נכון, יש בעיה בקביעת תורים ברשות האוכלוסין וההגירה מכיוון שהיו הרבה עובדים שחלו בקורונה, וגם בגלל שבשנות הסגר אנשים לא הוציאו דרכונים".
"ביקשנו מהעובדים לעבוד גם בשישי וגם אחר הצהריים, הם כמובן מקבלים על זה כסף. אנחנו דוחקים בהם לפתוח כמה שיותר שעות וצריך להגיד את האמת, כל בוקר נפתחים גם תורים למי שצריך דרכון דחוף, כך שמי שחייב להוציא דרכון בשבוע-שבועיים הקרובים יכול פשוט בבוקר להגיע לרשות האוכלוסין והוא יקבל תור. אני מבינה את המצוקה יודעת שזה לא בסדר, נפתור את זה בשבועות הקרובים".