בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו עיכוב הליכים למשך 60 יום לחברת הנדל"ן האלונים ירושלים וכן לבעל השליטה שלה. השופט אביגדור דורות הורה למנות כמנהל ההסדר את עו"ד בניהו לאבל. החלטת בית משפט ניתנה לאחר שהיום בבוקר התקיים דיון בבית משפט המחוזי בירושלים.
חברת הנדל"ן הוותיקה האלונים ירושלים שהוקמה בשנת 1966, צברה חובות של כ-110 מיליון שקל ופנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים לקבלת צו עיכוב הליכים לצורך שיקום החברה וגיבושו של הסדר ותוכנית פירעון לנושי החברה. החברה, המיוצגת על ידי עו"ד יוסף בן דור ועו"ד חיים כהן, הינה חברה פרטית ויזמית נדל"ן ותיקה מאוד בירושלים שמומחיותיה בתחום ההתחדשות העירונית. מהבקשה עולה כי החברה מתמחה בבניית פרויקטים למגורים, וילות, בתים פרטיים ומבני ציבור ובשנים האחרונות מתמחה בתמ"א 38 והתחדשות עירונית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
בבקשה נטען כי "החברה נקלעה למשבר בשל מגפת הקורונה, אולם היא אינה חייבת כספים לרשויות המס, אינה חייבת כספים לעובדים, אינה חייבת כספים לספקים, המחאות שמסרה לא חזרו בהעדר כיסוי. לרוע המזל, התפרצות מגפת הקורונה טרפה את הקלפים והתוכניות העסקיות של החברה והיא מצויה כיום במשבר תזרימי זמני המצריך אותה לארגן מחדש חלק מהחוב".
עוד נטען בבקשה כי שמואל לוי, העומד בראש החברה וכיהן בעבר כיושב ראש ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים וכסגן הנשיא של התאחדות הקבלנית הארצית, "העביר במהלך השנים האחרונות מיליוני שקלים מכספו ומשאביו הפרטיים לטובת החברה והזרים באופן בלתי מבוקר כספים רבים לקופת החברה.
"החברה מבצעת כיום מספר פרויקטים בשלבים מתקדמים וברשותה זכויות למספר פרויקטים נוספים לפני ביצוע וכן הסכמים עם חברות יזמיות מובילות בתחום-אזורים ואאורה".
מהבקשה עולה כי החוב לנושים המובטחים הכוללים את בנק הפועלים, קרן בונוס וחברת קרתא עומדים על סך כולל של כ-78.8 מיליון שקל. החוב לנושים הלא מובטחים מוערך בכ-32 מיליון שקל. החברה מבקשת למנות כמנהל הסדר את עו"ד יעקב אמסטר. השופט אביגדור דורות הוציא בשלב זה צו ארעי האוסר על ביצוע פעולות גביה כנגד החברה, ועוד קבע כי הבקשה תהפוך ב-6 בינואר (יום חמישי האחרון) מחסויה לגלויה.
בנק הפועלים, שהינו נושה של החברה המיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר, טען בתגובה שהגיש לפני הדיון היום כי הבנק סבור כי עיכוב הליכים ומינוי מנהל הסדר אינו מתאים למקרה. עוד נטען כי לבנק "אין אמון כלשהו במנהל החברה ועל כן הבנק אינו מסכים למצב שבו מנהל החברה ימשיך לנהל את החברה. הבנק מתנגד לכך שימונה בעל תפקיד שמוצע על ידי החברה - יהא השם שלו אשר יהא". עוד ציין בנק הפועלים כי הוא עומד על זכותו לפעול למימוש הפרויקט המשועבד לטובתו בנפרד תוך מינוי כונס מטעמו.
בתגובה אחרת המתנגדת לבקשת החברה טען עו"ד עמי פולמן מטעם מספר מתנגדים כי "אין כל קשר בין קריסת החברה למגפת הקורונה. הוראת השעה לא צריכה להיות חומת המגן של החברה. יש לדחות הבקשה לעיכוב הליכים", נטען. מנגד, הגישה החברה הבהרה לבית משפט בה נטען כי 14 נושים מתוך 19 הנושים של החברה נתנו הסכמתם למינוי עו"ד אמסטר לשמש כמנהל ההסדר.